Biomutant - Apskats
Parunā ar Lopo, atrodi sqvipsus, noķer guppus un neaizmirsti ūdenī lietot googlaidu. Jenotiem līdzīgu dzīvnieku izdomāta bērnišķīga valoda un apnicīgs stāstnieks, kurš ierunā un komentē katru soli, kuru sper, jeb laipni aicināti Biomutant!
Spēli izstrādāja Zviedrijas studija Experiment 101, kuru 2017. gadā nopirka THQ Nordic, līdz ar to, nav pārsteigums, ka spēles izdevējs ir tieši šis skandināvu gigants, ko pazīstam ar tādām spēlēm, kā Wreckfest, Destroy All Humans, Hunt: Showdown, Darksiders III, Quantum Break u.c. plaši zināmām spēlēm.
Biomutant ir pirmais Experiment 101 studijas projekts, un pati studija tika dibināta tikai 2015. gadā un vērts piebilst, ka pie spēles kopā strādāja tikai 20 cilvēku komanda.
Ievads
Biomutant ir trešās-personas, atvērtās pasaules RPG žanra spēle, par kuru pirmo reizi spēlētāji padzirdēja tālajā 2017. gadā, ar plānotu relīzi 2018. gadā, bet tad pēkšņi uz diviem gadiem iestājās pilnīgs klusums un spēle atkal “uzpeldēja” 2020. gadā ar plānotu relīzi 2021. gadā.
Pēc vēl neskaitāmiem pārceltiem relīzes datumiem, Biomutant iznāca šī gada 25. maijā uz PlayStation 4, Xbox One un Microsoft Windows platformām ar potenciālu, bet oficiāli neizziņotu next-gen atjauninājumu uz Playstation 5 un Xbox Series S|X.
Stāsts
Dzīvības koks
Spēles stāsts vijās ap dzīvības koku, kam ir četras lielas saknes, kas asiņo. Saknes ir apsēduši četri pasaules ēdāji (World Eaters), un spēlētāja uzdevums ir izglābt pasauli, stājoties pretīm katram no dzīvības koka pasaules ēdājiem.
Biomutant pasaulē valda arī nesaskaņas starp sešām ciltīm, un, lai kliedētu nesaskaņas, spēlētājam būs jaizdara izvēle, kuru cilti pārstāvet. Pēc izvēles izdarīšanas, pārējās piecas ciltis būs neapmierinātas un līdz ar to, būs ne tikai jāpārmāca pasaules ēdāji, bet arī pārējās ciltis.
Biomutant pamatstāsts aizņems no 12 līdz 15 stundām, bet līdzīgi kā Cyberpunk 2077, spēlētājs var pildīt visas atvērtās pasaules aktivitātes līdz pēdējam pamatstāsta uzdevumam. Pēc tā iziešanas - spēle beidzas un ir iespēja spēlēt tikai NG+.
Izvēles un blakus lietas
Spēle rada ilūziju, nostādot spēlētāju izvēles priekšā starp labām un sliktām dialoga izvēlēm, kur atbilde nerada negatīvas sekas, bet ietekmē spēlētāja auras punktus, par kuriem vēlāk var iegādāties, vai izveidot unikālus ieročus un apģērbu. Līdz ar to, nepareiza izvēle neizdarīs nekādas sekas uz spēles nobeigumu.
Tāpat, spēle ir pārpildīta ar blakus uzdevumiem, jo tā vien šķiet, ka katrs Biomutant pasaules iemītnieks ko satiec, kaut ko no tevis vēlās un bieži vien, šie blakus uzdevumi atkārtojās - aizej tur, satiec to, savāc to, vai nogalini šos.
Biomutant blakus uzdevumus varētu iedalīt četrās grupās: atrast vecās pasaules priekšmetus, atrast speciālos aizsargtērpus, otrā plāna tēlu uzdevumi un tad viss pārējais.
Tēls, kraftings un gadžeti
Spēles izstrādātāji minēja, ka katrs izveidotais Biomutants būs unikāls, un tam nevar nepiekrist. Tēla izveida ir detalizēta un spēlētājs var izvēlēties starp piecām klasēm, kurām var piešķirt dažādu mutāciju, kā rezultātā, likt uzsvaru uz iemaņām, kā - dzīvības, spēks, intelekts, izveicība, u.c.
Tāpat, ir iespēja piešķirt vizuālu “odziņu” savam izveidotajam tēlam, kā kažoka biezumu, krāsu un citus uzlabojumus, kas neietekmēs spēles gaitu, bet priecēs acis un iekšēji liks kliegt - I MADE THIS!
Ieroču, bruņu izveide un izvēle ir tas, kur Biomutant noteikti spīd. Es pat teiktu, ka tas ir labākais spēles aspekts. Spēlē ir tik liela arsenālā izvēle, ka reizēm pat rodas sajūta, ka ir par daudz! No absurdām idejām, kā milzīga zobu birste ar ripzāģi, līdz lielgabalam no mikroviļņu krāsns, spēlētājs var kombinēt dažādus priekšmetus, lai izveidotu savu mīļāko ieroci.
Spēles pamatā ir seši resursi, kurus izmanto ieroču izveidei, un tos var atrast Biomutant atvērtajā pasaulē. Neskaitot resursu, spēlētājs bieži - atvilknēs, lādēs, miskastēs u.c. varēs atrast ieroču detaļas, ko varēs kombinēt un izmantot spēles kraftingā.
Gameplay
Kā jau atvērtās pasaules žanra spēlēs, spēlētājam ir brīva vaļa novirzīties no jebkura pamatstāsta uzdevuma un doties ekspedīcijā, kur vien acis rāda.
Spēlētājs laika gaitā tiks iepazīstināts ar dažādiem agregātiem, kas palīdzēs ne tikai cīņa, bet arī pārvietoties dažādos dzīvībai bīstamos apstākļos, kā dirižablis, ūdensmotocikls, zemūdene, dzelzs titāns utt..
Liels uzsvars spēlē ir uz pretiniekiem un cīņu, visi pretinieki, kurus izdosies sastapt, būs grupiņās no diviem un uz augšu. Spēlētājam ir plaša izvēle no tuvcīņas ieročiem, kā arī, dažādiem šaujamieročiem. Spēle agrā sākumā iepazīstina ar Tava Biomutant superspēju, jeb Wung-Fu, kuru, lai aktivizētu nepieciešams izdarīt trīs speciālus sitienus, vai šāvienus.
Atvērtās pasaules izzināšana ir interesanta un priekšmeti, kurus var atrast, ir gandrīz uz katra stūra, bet pats combat spēlē noteikti varēja būt nedaudz labāks, ņemot vērā, ka jāstājās pretīm vairākiem pretiniekiem vienlaicīgi, tad spēlei trūkst nofiksēšanas iespējas uz konkrēta pretinieka. Par cik spēlē ir RPG elements, tad pretiniekus neizdosies nogāzt ar vienu sitienu, un cīņa reizēm var izvērsties haotiska.
Trofejas
Spēlē, neskaitot platīna, ir 46 trofejas: 3 zelta, 6 sudraba un 37 bronzas.
Biomutant visas trofejas ir iespēja iegūt vienā izspēlēšanas reizē, ja laicīgi pievērš uzmanību dažām no trofejām, kuras var palaist garām. Šīs trofejas ir saistītas ar četriem pasaules ēdājiem, jo katrā no trofejām tiek prasīts izdarīt konkrētu lietu cīņas laikā. Zemāk pieminēšu šīs trofejas:
“Gumshow” - Cīņas laikā nepieciešams izraut visus zobus Hoof Puff.
“Mariner” - Cīņas laikā Murk Puff jāiebaro 10 Guppos.
“Snack-time” - Cīņas laikā Jumbo Puff jāiebaro 6 Sqvips
“That's Mine!” - Cīņas laikā Porky Puff jāuzspridzina ar 3 Bangballs
2/10
Platīna
grūtības pakāpe
1-2
Vajadzīgais
izspēlēšanas reižu skaits
20-30
Aptuvenais stundu skaits līdz platīnam
Kopsavilkums
Pirmais ko es izdarīju pēc 10 nospēlētam minūtēm, ir atslēdzu spēles stāstnieku, Experiment 101 tā vien zināja, ka tas sāks kaitināt spēlētājus un speciāli izveidoja opciju - spēlē likt stāstniekam runāt mazāk, vai vispār atslēgt. Bezsakarīgs spēles tēlu dialogs ar subtitriem šķita labāka izvēle, nekā turpināt klausīties ierunātos dialogus no David Shaw-Parker.
Spēles stāsts manī neradīja nekādu wow efektu, bet vairāk sajūtas par klišejisko stāstu, par to, ka viss slikti, pasaules beigas, Tu esi pēdēja cerība, ej un uzvari ļaunumu. Līdz ar to, uz spēles beigām man jau palika vienalga par to, kas notiks tālāk.
Vizuāli, spēle reizēm sāka atgādināt PS3 spēli, bet tad, ik pa laikam, pārsteidza ar skaistiem, mūsdienīgiem dabas skatiem.
Gameplay spēlē ir labs, bet neatstrādāts līdz galam, un, manuprāt, 1-2 ielāpi spētu atrisināt daudzas problēmas, viens no tiem noteikti būtu enemy lock-on, kur visu savu uzbrukumu var fokusēt uz vienu pretinieku, savādāk cīņas laikā spēlētājam jālidinās ar R3 pogu, lai saprastu kuram uzbrukt.
Bet neskatoties uz augstāk minētām negācijām, spēle savā žanrā ir unikāla, ar padziļinātu crafting, interesantu combat un pasauli, ko izveidoja 20 cilvēku komanda. Bet vai Biomutant ir AAA spēles cenas vērts? to vērtējiet paši.
Gala vērtējums
“Biomutant” – no šķietami labas idejas par open-world spēli, līdz izpildījumam ir liels neaizlāpīts caurums, bet neskatoties uz to, spēlē ir arī patīkamas lietas, kuras pēc noslīpēšanas būs vēl baudāmākas, līdz ar to, gala vērtējums 👍 Sudrabs!
👍 Sudrabs
Ir OK! Pagaidi atlaidi vai pērc secondhand.
⁉️ Raksta jautājums
Jau spēlē, vai esi plānojis spēlet Biomutant?
Aicinu Tevi zemāk, komentāru sadaļā, atbildēt uz raksta jautājumu vai padalīties ar savām pārdomām par lasīto!
Kā arī, pievienojies mūsu draudzīgajā forumā, kur apspriežam visu saistītu ar videospēlēm un ne tikai! Atvērt GMR.lv geimeru forumu!
Lielu paldies saku video spēļu veikalam psx.lv par spēles sagādāšanu, lai varētu izveidot šo apskatu, kā arī, ja esi ieinteresēts un domā, kur nopirkt Biomutant, tad vari apskatīt un iegādāties to šeit!
Vēlies pateikt paldies un palīdzēt mums attīstīt un uzturēt portālu?