Diablo 4 apskats jeb ceļojums uz elli
Vēl tad kad aktīvi spēlēju Diablo 3, es zināju, ka Diablo 4 būs tā spēle kuru es noteikti spēlēšu. Protams, pastāvēja ļoti maza iespēja, ka pats Blizzard varētu spēli sačakarēt un izlaist to nenoslīpētu līdz galam, bet paspēlējot beta’s pirmās 20 minūtes man bija skaidrs, ka šī spēle ir pelnījusi pre-order un pat izvēlējos versiju ar 4 dienu early access. Nenožēloju ne centa.
Drūmā pasaule un stāsts
Blizzard ir vienmēr spējuši meistarīgi attīstīt spēles stāstu ne tikai ar pašas spēles palīdzību, bet arī ar citiem līdzekļiem ārpus spēles vai tie būtu videorullīši, grāmatas vai vienkārši īsi stāsti. Spēlētājiem tas loģiski patīk, jo ierauj dziļāk spēles pasaulē un piešķir kaut kādu nozīmi mošķu sišanai. Ar Diablo 4 viņi latiņu ir pacēluši vēl vienu līmeni augstāk. Gadījumā, ja kāds nav redzējis, tad zemāk ir vecs, bet ļoti labs video, kas jau 2019.gadā sagatavoja spēlētājus un fanus Diablo 4 iznākšanai.
Tiem, kas vēlas tikai sākt savas gaitas Diablo pasaulē, tad ir pieejama Book of Lorath video sērija, kas sastāv no 4 epizodēm un lieliski pastāsta galvenos notikumus Diablo pasaulē. Būtībā to ir interesanti noskatīties arī vienkārši tāpat. Zemāk pievienoju pirmo epizodi un pārējās, ja būs interese, gan jau paši atradīsiet.
Neko daudz par pašu stāstu man negribas teikt, jo tas ir interesants un spēli ir vērts uzspēlēt kaut vai tikai dēļ tā un dēļ lieliski ierunātajiem dialogiem, kā arī tiešām kvalitatīvajiem videoielaidumiem. Nebrīnītos, ja kaut kad nākotnē Blizzard parādītos doma tēmu attīstīt un izveidot filmu vai seriālu.
Spēles atmosfēra un noskaņa ir tumša un drūma. Pat stāsta nobeigumā kur, kā parasti, labais uzvar, nerodas sajūta, ka karš ir uzvarēts. Sajūtas vairāk līdzinās tam, ka esam veiksmīgi izturējuši vienu kauju. Jā, mēs uzvarējām, bet tas notika par mata tiesu un ar nozīmīgiem zaudējumiem.
Loģiski, ka tas tika darīts ar nodomu, jo Blizzard šai spēlei ir paredzējis spožu un ilgu nākotni ar regulārām sezonām un satura papildinājumiem. Tātad, par to ziloni istabā - Diablo 4 jau no pašiem iesākumiem ir paredzēta kā live service spēle, kur laikam ejot pasaule attīstīsies un mainīsies. Pašsaprotami ir arī tas, ka no spēlētājiem tiks prasīta papildus nauda, bet vismaz pašlaik tas attiecas tikai uz kosmētiskiem labumiem un sava tēla attīstību nav iespējams kaut kādā veidā paātrināt ar reālu naudas līdzekļu ieguldīšanu, kas ir pozitīvi un ceru, ka Blizzard savu nostāju nemainīs.
Paliek fakts, ka pat lai izspēlētu spēles stāstu ir nepieciešams interneta pieslēgums. Tas var patikt vai nepatikt, bet tāda ir live service spēļu specifika.
Zirgs un citi spēlētāji
Nedaudz smieklīgi būs tam veltīt veselu sadaļu, bet, tā kā tas ir viens no lielākajiem jaunumiem Diablo 4 spēlē, tad nekas cits neatliek. Tātad - zirgs.
Diablo 4 ir pārgājuši uz open-world spēles struktūru un līdz ar to bija vajadzīgs arī kaut kāds ātrāks pārvietošanās veids, lai varētu ātri nokļūt no vienas vietas uz citu, tādēļ spēlei tika pievienots zirgs. Protams, ka to var dažādi izdaiļot un ir pieejami dažādi zirgu veidi no kuriem vairākus var dabūt tikai iztērējot reālu naudu un man pret to nav pilnīgi nekādu pretenziju. Tas viss ir tikai kosmētika un, ja ir spēlētāji, kas par to ir gatavi maksāt Blizzard, tad es tikai priecājos. Kā nekā turpmākā spēles uzturēšana nenotiek bez maksas un, ja šādi maksājumi palīdz spēli uzturēt un to attīstīt, tad es tikai priecājos, ka atrodas cilvēki kas ir gatavi maksāt par kosmētiskajiem uzlabojumiem.
Diablo 3 ieraudzīt citu spēlētāju bija iespējams, tikai pēc uzaicinājuma un savienošanās kopā, savukārt Diablo 4 tieši ar savu atvērtās pasaules struktūru ir visu izmainījis un tagad skrienot pa spēles pasauli varam sastapt nejaušus spēlētājus, kuri atrodas tai pašā spēles pasaules reģionā. Tādā veidā, pildot, piemēram, kādu blakus uzdevumu varam palīdzēt nejaušam spēlētājam nosist kādu elites mošķi vai arī otrādi, kāds nejaušs spēlētājs palīdzēs Tev tikt galā ar kādu grūtāk nositamu elles izdzimumu. Atzīmēšu, ka šo sadarbību veicina arī tas, ka atalgojums zelta vai ekipējuma formā, kā arī pieredzes punktu bonuss, sagaidīs abus spēlētājus, līdz ar to tas tikai veicina palīdzēšanu svešiniekiem, jo varam īsā laikā tikt pie vērtīga laupījuma un papildus pieredzes.
Kādus secinājumus var no tā izdarīt? Es teiktu, ka Diablo 4 ir jau nosliecies nedaudz uz MMORPG spēļu pusi. Atvērtā tipa pasaule, pieejams pārvietošanās līdzeklis un sadarbība ar nejauši sastaptiem spēlētājiem uz to nepārprotami norāda. Es Diablo 4 kategorizētu kā action multiplayer online role playing game.
Spēle atbalsta crossplay un varam spēlēt kopā ar konsoļu spēlētājiem vai arī opcijās varam atzīmēt, ka nevēlamies crossplay un tad spēlēsim tikai ar savas platformas spēlētājiem.
Tāpat Blizzard ir padomājuši par tiem, kas vēlas pārbaudīt sava tēla spēku cīnoties ar cita spēlētāja tēlu. Spēles pasaulē ir īpaša zona, kur varam uzbrukt citu spēlētāju tēliem. Šajā zonā ir atrodami arī mošķi un specifiska spēles valūta, kura ar īpaša rituāla palīdzību ir jāizvelk no zonas ārā. Ja mūs nogalina cits spēlētājs pirms rituāla pabeigšanas, tad valūta pazūd no mūsu inventāra un to var iegūt spēlētājs kurš mūs piebeidza. Valūtu var izmantot, lai iegādātos īpašus kosmētiskos uzlabojumus zirgam vai savam tēlam.
Ciparu riņķa dancis
Labā ziņa ir, ka nekas daudz nav mainījies action rpg spēļu specifikā un vēl aizvien ļoti daudz ko nosaka cipari. Tēla aptuveno spēku un progresu var noteikt pēc sasniegtā līmeņa, savukārt tālāk jau jāskatās ir kādas mantiņas esam atraduši spēles pasaulē un jāpatur tās kuras vislabāk papildina izvēlētā tēla attīstības virzienu. Divi cimdu pāri var būt vizuāli vienādi, bet ar pilnīgi dažādām īpašībām kuras ir izteiktas ciparos. Loģiski, ka pirmkārt mani interesēs konkrētas īpašības un tālāk jau vadīšos pēc lielākajiem cipariem.
Diablo 4 mēs stundām no vietas slānam mošķus un taisam vaļā visdažādākās lādes, cerībā, ka paveiksies un no lādes izkritīs meklētā mantiņa ar konkrētām īpašībām un maksimāli augstām vērtībām. Visbiežāk cerības nepiepildās un nākas iztikt ar to kas ir un izspiest no esošajām mantiņām maksimālu labumu.
Pamazām liekot kopā šos daudzos ciparus un procentus mūsu tēls kļūst spēcīgāks un varam kvalificēties augstākas grūtības saturam. Lai tam piekļūtu spēlētājam ir sevi jāpierāda un jāuzveic specifisks līmenis, kurš pārbauda vai spēlētāja tēls ir pietiekoši spēcīgs. Kāds varbūt jautās, kādēļ man celt grūtības līmeni, turpināšu spēlēt tajā pašā kur esmu. Tomēr ir viens bet, augstākos grūtības līmeņos spēlētāja tēls gūst vairāk pieredzes, zelta un, pats svarīgākais, augstākos grūtības līmeņos ir procentuāli lielāka iespējamība tikt pie retākām mantiņām biežāk. Dažas no tām vispār nav sastopamas zemākos grūtības līmeņos.
Visu varenais end-game un svētais grind
Tiem, kas spēlē lielākoties single player spēles iespējams šis vārdu savienojums neko neizteiks, tādēļ paskaidrošu nedaudz sīkāk. Diablo 4 tāpat kā vēl daudzās spēlēs izejot spēles stāstu nekas nebeidzas. Pareizāk būtu teikt, ka tikai tad sākas īstā spēle un atveras tas saturs, kura dēļ lielākā daļa spēlētāju spēlē šo spēli. To tad arī sauc par end-game saturu.
Visdrīzākais, ka pabeidzot spēles stāstu būsi kaut kur ap 50.līmeni. Diablo 4 augstākais līmenis ir 100., tātad varam secināt, ka vairāk kā puse spēles vēl ir tikai priekšā. Kāpēc vairāk kā puse? Jo pēc 50.līmeņa katrs nākamais līmenis nāk lēnāk un ar lielākām pūlēm. Laipni lūgti, end-game grind pasaulē.
Pēc 50.līmeņa atveras paragon punktu sistēma, kura ļauj vēl vairāk optimizēt sava tēla spējas un pastiprināt tās, lai varētu stāties pretī mošķiem augstākajos grūtības līmeņos. Tāpat pēc spēles stāsta pabeigšanas atveras specifiski notikumi, kurus spēlējot vācam īpašus materiālus, kuri ir nepieciešami, lai vēl vairāk optimizētu tēla ekipējumu un pielāgotu to sava tēla izvēlētajām spējām.
Spēles pasaulē noteiktos laikos parādās milzīgi pretinieki (world boss), kuru pieveikšanai ir nepieciešami vairāki spēlētāji. Tāpat, skrienot pa spēles pasauli varam uzdurties nejaušiem notikumiem spēles pasaulē, kur ir jāizpilda kāds uzdevums. To var pildīt vienatnē vai kopā ar citiem, lai atvieglotu uzdevuma izpildi. Atalgojumu saņem visi, kas piedalās un neatkarīgi no tā vai ņēmām dalību uzdevuma sākumā vai pievienojāmies pašās beigās.
Kopsavilkums
Domāju, ka te visam būtu jābūt skaidram. Es spēlei piešķiru augstāko vērtējumu, jo Diablo 4 ir tieši tas ko gaidīju un vēl vairāk. Drūma un vizuāli skaista pasaule, kuru papildina perfekts skaņu celiņš, lieliski ierunāti dialogi, kā arī elpu aizraujoši videoielaidumi, kurus skatoties metas zosāda un tumsā sēžot atskaties vai aiz muguras nav parādījies kāds mošķis. Pie tam tas viss praktiski bez nekādiem bagiem vai gličiem un pat spēles izlaišanas dienā nebija nekādu rindu, lai tiktu pie spēlēšanas.
Arī pēc galvenā spēles stāsta pabeigšanas netrūkst visdažādāko veidu kā sist mošķus un notikumu kuros piedalīties, turpinot medības pēc labāka un optimālāka ekipējuma, lai varētu stāties pretī elles mošķiem augstākajās grūtības pakāpēs. Esmu veiksmīgi sasniedzis 70.līmeni un turpinu ceļu cerībā paspēt sasniegt 100.līmeni, lai jūlijā, kad palaidīs 1.sezonu varētu sākt visu no sākuma, bet jau ar citu tēlu :)
🔥 Platīns🔥
Hell of the year!!!
Raksta jautājums 🤔
Ja spēlēsi Diablo 4, tad kuru klasi izvēlēsies?
Atbildi zemāk komentāru sadaļā…
Apskatītā versija: PC
Izdošanas datums: 2023. gada 6.jūnijs
Izstrādātājs: Blizzard Entertainment
Izdevējs: Blizzard Entertainment
Žanrs: Action Multiplayer RPG
Spēlētāju skaits: daudz
Platformas: PC, Playstation 5, 4, Xbox Series S, X, Xbox One
Paldies GMR atbalstītājiem! 🤜🤛
Ikviens atbalstītājs parāda, ka ir vērts ieguldīt enerģiju un laiku, lai radītu kvalitatīvu gaming saturu latviešu valodā.
Arī Tu vari atbalstīt portālu, komūnu un tās izaugsmi! Atstāj vienreizēju Donation vai kļūsti par GMR Patronu pievienojoties Patreon atbalstītājiem!
GMR Platīna Patronas 💎
GMR Zelta Patronas 🏆
Muskulis, esrolix, okie, Rouziys
Pievienojies mūsu
Discord kanālam
Aicinu Tevi pievienoties Latvijas aktīvākajai un draudzīgākajai geimeru kopienai, kurā apspriežam visu saistīto ar videospēlēm un ne tikai!