GmR.lv - Latvijas geimeru portāls

View Original

Elden Ring apskats - šo pārspēt būs grūti

Jaunākais FromSoftware grāvējs Elden Ring iznāca 2022. gada 25. februārī un momentā ieguva vispasaules kritiķu un geimeru atzinību.

Metacritic un Opencritic tā uzreiz kļuva par vienu no visaugstāk vērtētākajām spēlēm!

Tās iznākšanas dienā tai bija tuvu miljonam skatītāju iekš Twitch un populāri YouTuberi, kuri nekad nebija spēlējuši FromSoftware spēles, arī ķērās klāt un tagad, rakstot šo rakstu vairāk kā nedēļu pēc spēles iznākšanas, cilvēki turpina to slavēt un skandina, ka tā varētu būt šī gada Game of The Year.

Taču kāds par šo visu ir mans viedoklis spēlējot Elden Ring katru dienu kopš tā relīzes? Vai būšu mainījis savas domas no pirmajiem iespaidiem, kur minēju, ka spēle ir izcila? Uzzini lasot tālāk jau pilnajā Elden Ring apskatā.

Ja vēlies, tad pirmos iespaidus vari aplūkot šeit.

Ievads

FromSoftware

Spēles izstrādātāji FromSoftware geimeru vidū jau labu laiku ir zināms vārds un manuprāt daudziem izdzirdot šo izstrādāju vārdu pirmais, kas nāk prātā ir Dark Souls un ne velti - kopš 2011. gada, kad pirmo reizi dienas gaismu ieraudzīja Dark Souls, FromSoftware ceļš ir bijis tikai augšup ejošs un kompānija ir ieguvus sev miljoniem lojālu fanu, mani tajā skaitā, kuri novērtē viņu spēles un to grūtību.

Jaunākā relīze Elden Ring paņem visu no iepriekšējām SoulsBorne spēlēm un pasniedz to vēl neredzētā gaismā - šis ir pirmais FromSoftware mēģinājums uz patiesu Open World ARPG stila spēli pieturoties pie iepriekšējo spēļu identitātes.

Spēles izziņošana

Pirms vairākiem gadiem 2016. gadā FromSoftware paziņoja, ka Dark Souls 3 būs pēdējā Dark Souls spēle un sākumā fanu sašutums bija manāmi jūtams, bet ātri vien sapratām, ka tas nenozīmēja to, ka FromSoftware vairāk neražos līdzīgas spēles - ieguvām Sekiro, kas arī ieguva 2019. gada ‘‘GOTY’’ un tagad arī Elden Ring, kura izziņošana publikai bija.. interesanta.

E3 2019. gadā tika parādīts vien mazs trailer, no kura skaidrība neradās nevienam, bet gan manā draugu lokā gan visu FromSoftware fanu lokā radīja atliku likām jautājumus - traileri vari aplūkot šeit.

Bet tad notika negaidītais - 2021. gada 10. jūnijā FromSoftware nāca klajā ar īstu ‘‘gameplay trailer’’ un pat release date, kas gan sākotnēji bija 2022. gada 21. janvāris, ko relīzei tuvojoties FromSoftware pārcēla uz 25. februāri.

Stāsts

Spēles stāsts ir samērā viegli paskaidrojams, bet kā jau ierasts no FromSoftware - krietni savādākā veidā pasniegts spēlētājam spēlē atšķirībā no citām spēlēm.

Spēles stāsts balstās uz… varbūt jau uzminējāt - Elden Ring. Spēles galvenais mērķis ir iegūt Elden Ring, kas ir spēcīgs artefakts kurš ir salauzts un tā lauskas ir pašlaik izkaisītas pa pasauli.

Spēlējot spēli cenšamies atrast šīs lauskas un atgriezt gredzenu sākotnējā formā.

Taču kā jau minēju - paskaidrot viegli, bet pašā spēlē, lai izprastu stāstu nāksies vairāk pacensties kā citās RPG tipa spēlēs. FromSoftware faniem šī nav sveša lieta, ka nākas lasīt ‘‘item descriptions’’, runāt ar katru NPC, ko sastopi, censties iegūt no viņa maksimāli daudz informāciju un pašam censties salikt kopā spēles stāstu sev saprotamā veidā.

Spēle piedāvā arī interesantus side-questus papildus galvenajam stāstam, kuri ir ļoti unikāli salīdzinot ar citām spēlēm. Šeit katram mazākajam questam var būt milzīga nozīme spēles tālākajā norisē.

Gameplay

Jau pirmajās desmit minūtēs spēlējot Elden Ring sapratu, ka nekas svešs priekš manīm šis nebūs - viss gameplay princips balstās uz iepriekšējām ‘‘Souls’’ spēlēm kur katra ir ielikusi savu.

Pati spēles būtība ir gaužām vienkārša - Tu tiec iemests milzīgā pasaulē, Tev tiek iedots kāds parasts ierocis un viss pārējais ir Tevis paša rokās. Sākotnēji Tu mocīsies pieveikt pat viss parastākos no pretiniekiem, bet laikam ejot iegūstot līmeņus, atrodot kādu jaunu, spēcīgu mantu kādā alā, ko tomēr izdomāji pārbaudīt, pēkšņi Tu paliec spēcīgāks un spēcīgāks līdz brīdim, kad pēkšņi jau vari stāvēt ‘‘toe to toe’’ ar kādu no spēles bosiem.

Par pašiem bosiem arī runājot tādā kvalitātē kādi tie ir šeit es vēl neesmu redzējis nevienā spēlē. Elden Ring piedāvā 83 bosus, no kuriem gandrīzi visi 83 arī ir pilnībā unikāli ar savu izskatu un uzvedību.

Cīņas šeit tiktiešām, maigi izsakoties, ir episkas. Vienu brīdi Tu kaujies ar parastu kareivi kurš vicina savu zobenu, nākamajā minūtē Tev pretī ir stājies simtmetrīgs demi-god.

Šim visam papildus odziņu dod arī tas, ka spēlei ir izcila mūzika katrai situācijai kurā Tu esi, kas ļoti labi palīdz radīt situācijai atbilstošas sajūtas.

Character creation

Uzsākot spēli pirmā izvēle ar kuru sastopas spēlētājs ir iespēja izveidot sev praktiski jebkāda paskata varoni ar kuru spēlēt - atzīstami, no šī lielu prieku gūs retais dēļ tā, ka visu spēli pavadīsi bruņās un ļoti reti, kad redzēsi sevi, bet priekš tiem, kam tas ir svarīgi - šajā spēlē tas ir kvalitatīvi un detalizēti.

Runājot gan savukārt par daudz svarīgāku izvēli veidojot varoni, spēlētājam arī ir jāizvēlas ar kādu klasi viņš vēlas spēlēt un Elden Ring piedāvā iespēju starp desmit dažādām klasēm :

  • Vagabond
    Tavs klasiskais RPG kareivis ar zobenu un vairogu;

  • Warrior
    Līdzīgs Vagabond, bet vairoga vietā papildus zobens;

  • Hero
    ‘‘Barbarian’’ tipa klase, kas balstās tikai uz tīru spēku;

  • Bandit
    Šīs spēles ‘‘assasins’’, kas izmanto sākotnēji nazi ar mazu vairogu;

  • Astrologer
    Mage klase, kas balstās uz maģijām;

  • Prophet
    Līdzīgi kā ar Astrologer, klase kas balstās uz maģijām, bet vairāk tādām, kas atbalsta savējos;

  • Samurai
    Hibrīds starp Vagabond un Warrior, kas izmanto katanu - patiks Ghost of Thushima cienītājiem!;

  • Prisoner
    Hibrīds starp Warrior un Astrologer, kas balstās uz maģījām un uz tuvajām ciņām;

  • Confessor
    Hibrīds starp Vagabond un Prophet - ideja tāda pati kā Prisoner;

  • Wretch
    Klase priekš tiem, kas vēlas izveidot no nulles kautko sev unikālu, jo šī ir vienīgā klase, kas sāk ar level 1 un ir bez apbruņojuma tikai ar vienu parastu ieroci.

Katra klase sākas ar savādākiem parametriem (stats) un ieročiem, bet dēļ level-up sistēmas tāpat būs vēlāk iespējams iet jebkuru ceļu.

Priekš sava playthrough izvēlējos Astrologer klasi. Darīju to tādēļ, ka melee personīgi likās jau pārāk bieži izmantots un vēlējos kādu jaunu pieredzi.

Personīgi, lai cik jocīgi varbūt daudziem nešķistu, es šo klasu neiesaku pilnīgiem iesācējiem dēļ tā, ka maģijas sākotnēji atrast ir sarežģīti, Tu esi arī pilnībā ievainojams laikos, kad tās izmanto un dēļ ‘‘FP’’ sistēmas, kas ir šīs spēles resurss priekš dažādu maģiju izmantošanas, Tev nāksies arī atvadīties no pāris eliksīriem, kas atjauno dzīvības tā vietā aizstājot viņus ar FP atjaunošanas dzirām.

Mans ieteikums ja šī ir tava pati pirmā ‘‘Souls’’ spēle, tad izvēlies Vagabond, kas ir šīs spēles klasiskais kareivis - iemācīs daudzas fundamentālas tehnikas un šie buildi visās FromSoftware spēlēs vienmēr ir bijuši labi.

Level-up sistēma

Kā jau augstāk minēju, izvēloties savu klasi Tu neesi tajā iespiests dēļ tā, ka Elden Ring piedāvā jau visiem ‘‘Souls’’ faniem pazīstamo leveling sistēmu kurā Tu iegūsti ‘‘runes’’, kas ir šīs spēles XP sistēma. Tās vari iegūt no pretiniekiem vai pasaules izpētes.

Tālāk tās vari izmantot, lai palielinātu kādu no saviem statiem. Stati arī ir samērā ‘‘self-explanatory’’, piemēram, Vigor ir spēles HP stats, Mind - palielina FP, bet aiz šīs vienkāršības apakšā ir iespējams viena no labākajām character building sistēmām kādu esmu redzējis jebkurā spēlē - ir neskaitāmi daudz iespēju kļūt par to, ko Tu vēlies.

Inventārs un ekipējums

Spēle piedāvā simtiem dažādu ieroču un iespēju tos upgreidot, lai tie kļūtu vēl spēcīgāki.

Kaut arī bosu nogalināšana piedāvā iespēju iegūt patiesi spēcīgus ieročus, Tu vari kārtīgi pētot spēles pasauli atrast vēl labākus ieročus pat varbūt mētājoties kaut kur aiz stūra, kur nejauši paskatījies.

Ar bruņām līdzīgi kā ar ieročiem, iespēju simtiem un dažādu - spēlei ar kustomizāciju problēmu nav.

Viens no jaunumiem par ko vēlos ieminēties ir ‘‘crafting’’ sistēma. Līdz šim iepriekšējās ‘‘Souls’’ spēlēs tādas lietas kā bumbas, metamos nažus utt., Tu varēji iegādāties, bet šeit viss daudz vairāk balstās uz to, ka Tu pats vari taisīt sev palīdzošus papildlīdzekļus ar materiāliem, ko atrodi pasaulē.

Open world citā gaismā

Galvenais, kas atšķir Elden Ring no pārējām ‘‘Souls’’ spēlēm ir tas, ka šī ir pirmā FromSoftware spēle, kurā būs pilnībā open world un ja citās ‘‘Souls’’ spēlēs Tu pat nevarēji lekt, tad šeit pasaules izpētei Tev pat ir sabiedrotais - Torrent, kas ir tavs ‘‘mount’’ ar kuru vari ceļot pa pasauli. Sākumā domāju kā gan tas būs, bet ātri sapratu, ka tas ir nepieciešams, jo šī spēle ir milzīga.

Visi esam pazīstami ar spēlēm kā Skyrim, Fallout, Witcher utt., bet tagad iztēlojamies to ‘‘Dark Souls’’ stilā - tas arī ir ‘‘Elden Ring’’ - veci zināmā un pārbaudītā, nāvējošā formula pagriesta jaunā gaismā, kur spēlētājam ir neskaitāmas opcijas izvēlēties pašam savu ceļu.

Nemelošu, ja teikšu, ka tādu open world pieredzi kā man sniedza Elden Ring, vēl nevienā citā atvērtās pasaulēs spēlē nebiju izjutis un tas ir jāpiedzīvo pašam.

DualSense un 3D audio

Tagad mazliet pieejam pie negatīvā, jo šeit gan nāksies izteikt kritiku, jo spēle nepiedāvā nekādu ekstra DualSense efektu - Haptic Feedback, diemžēl, šeit ir neeksistējošs, kas ir ļoti skumji, jo atceros, ka spēlējot Demon’s Souls biju pārsteigts par kvalitatīvo Haptic Feedback un 3D audio, ko sniedza spēle.

Runājot par 3D audio - arī to šeit neatradīsiet, kas diemžēl arī atņem daļu no spēlētāja pieredzes.

Tehniskās problēmas

Turpinot uz nepārāk priecīgā viļņa arī minēšu to, ka vēljoprojām nav atrisinātas tehniskās problēmas ar kurām saskāros vairāk kā nedēļu atpakaļ savos pirmajos iespaidos:

  • vēljoprojām ir FPS dropi,

  • vēljoprojām ir vietas, kur pazūd zālājs un tad mistiski ielādējas atpakaļ un atkal pazūd.

Atzīstami nekas tāds, kas man personīgi traucētu, bet būtiski šo uzsvērt, jo pašam spēlējot uz PS5 šis viss ir diezgan liels sīkums, bet tiem, kas spēli spēlē uz PC neizmantojot high-end gaming paredzētos datorus šīs problēmas ir stipri lielākas.

Ticu, ka šis viss tiks atrisināts tuvākajā laikā, bet šī apraksta rakstīšanas laikā problēmas vēl ir.

Trofejas

Spēle platīnu medniekiem piedāvā iegūt 42 trofejas
(Platīns, 3 zelti, 14 sudrabi, 24 bronzas).

Lielākoties trofejas iegūsi tikai sitot bosus - atverot trofeju sarakstu redzēsi, ka gandrīz visas trofejas sākas ar vārdu ‘‘Defeat’’. Tomēr, šeit apakšā ir arī sava sāls - viss nav tik vienkārši kā aizskriet pie bosa un to nosist.

Daudzi no šiem trofeju bosiem ir aizslēgti aiz kāda specifiska uzdevuma, kuru būs jāizpilda kādā konkrētā brīdī. Citādi trofeju nāksies meklēt jau citā playthrough.

Sarežīgākais būs iegūt visas trīs zelta trofejas, kuras ir saistīta ar spēles beigām, jo spēle pavisam piedāvā trīs dažādus nobeigumus, kas nozīmē spēle būs vai nu jāizspēlē trīs reizes vai arī jāizmanto ‘‘save scum’’ metodes pārlādējot save failus, tādejādi ietaupot laiku un iegūstot visus endings vienā playthrough. To gan vieglāk uzrakstīt nekā izdarīt, jo neieejot spoileros - arī priekš tām trofejām ir jāpacenšas savādāk.

6/10

Platīna grūtības
pakāpe

1-3

Vajadzīgais
izspēlēšanas reižu skaits

60-100+

Aptuvenais stundu skaits līdz platīnam

Kopsavilkums

FromSoftware kārtējo reizi nav pievīlis un turpina ieviest uzticības sajūtu faniem, kas šīs spēles novērtē kā kvalitatīvu produktu, kurā var pavadīt simtiem stundu un izbaudīt ik mirkli.

Elden Ring ir manuprāt visdraudzīgākā spēle priekš ‘‘Souls’’ spēļu iesācējiem, jo tā piedāvā patiesi daudz opciju pašam izvēlēties savu likteni un ceļu pa kuru iet tādēļ bez spoileriem minēšu to, ka spēle ir tik grūta, cik grūtu Tu viņu pats sev radīsi.

Starp citu - izcils backseat game, ko vērot mājiniekiem - pat nesaprotot, kas notiek, viņi redzēs iespaidīgās bosu cīņas un centīsies saprast kā Tu varēsi pieveikt to, kas tev ir stājies priekšā.

Gala vērtējums

Priekš manis kā ‘‘Souls’’ spēļu lielam cienītajam šī spēle ir lielisks laika pavadīšanas veids un patiesi šo spēli arī varu ieteikt citiem - arī tiem, kas nekad nav neko šādu spēlējuši.

Spēles stāsts vēl ilgi paliks atmiņā, vienas no labākajām cīņām, ko jebkad būsi pieredzējis videospēļu pasaulē, absolūta kontrole pār to, ko Tu dari.. ko lai citu saka - 🔥 Platīns!

🔥 Platīns

Izcila spēle! Ņem ciet un meties iekšā lieki nekavējoties!

Raksta jautājums ⁉️

Kāds ir Tavs līdz šim grūtākais iegūtais platīns, varbūt tas tieši ir saistīts FromSoftware spēlēm?

Aicinu Tevi zemāk, komentāru sadaļā, atbildēt uz raksta jautājumu vai padalīties ar savām pārdomām par iespaidos redzēto!

Patika saturs? 🤔

See this donate button in the original post

Pievienojies GMR komūnai un Discord kanālam

Aicinu Tevi pievienoties Latvijas aktīvākajai un draudzīgākajai geimeru kopienai, kurā apspriežam visu saistīto ar videospēlēm un ne tikai!

Reģistrēties GMR forumā

See this content in the original post

Iegādājies spēli ar 2€ atlaidi pie mūsu draugiem no videogames.lv

Veic pasūtījumu, piezīmēs ieraksti kodu GMRLV un gaidi, kad ar Tevi sazināsies!