F1 2021 apskats - itkā uzlabots, bet apgraizīts

blog-head-gmr.jpg

Kopš 2009. gada tiesības izdot F1 videospēli ir piederējušas Codemasters un tikai 2021. gadā tās nonāca atpakaļ EA rokās kopā ar visu Codemasters studiju, kuru EA iegādājās, pārsolot Take Two.

Atzīmēšu, ka pavisam neilgi pirms tam EA iegādājās Slightly Mad Studios, kas ir atbildīgs par Project Cars spēļu sēriju un sāk izskatīties, ka pavisam drīz mūs sagaida būtībā EA izdevēja monopols videospēlēs, kas jebkādā veidā saistītas ar auto sacensībām.

Atgādināšu, ka arī WRC videospēļu sērijas licence no 2023.gada pāriet Codemasters rokās jeb tagad jau EA ķetnās.

Tā bija maza liriska atkāpe, lai saprastu situāciju, kas mūs sagaida braukšanas spēļu žanrā nākamo gadu laikā. Jāsaka, ka nākotne neizskatās pārāk spoža, tādēļ lielās cerības jāliek uz Gran Turismo un Forza braukšanas spēļu sērijām.

Tomēr mans galvenais šodienas uzdevums ir saprast, kāpēc 2021. gada F1 spēle ir labāka vai sliktāka par 2020. gada izdevumu un vai Codemasters studijas nonākšana EA rokās jau ir paspējusi atstāt iespaidu arī uz pašu spēli.

Ķeramies klāt.

Podium p”ass”

Ieslēdzot spēli un tiekot līdz galvenajai izvēlnei, pirmais kas mūs tur sagaida ir Podium Pass logs. Tie kas ir spēlējuši iepriekšējo daļu zina, kas tas ir, bet tie kas nezina iespējams jau nojauš, ka tas ir tas pats slavenais Battle Pass, kurš ir “veiksmīgi” ienācis uz palikšanu arī F1 videospēlē.

Ņemot vērā, ka spēlē ir iespēja apģērbt savu braucēju, tad šis Podium Pass to arī veiksmīgi ekspluatē kā atlīdzību par spēlē pavadīto laiku, piedāvājot dažādus ķiveres, kombinezona, cimdu un arī F1 bolīdu krāsojumus.

Manuprāt, lielākā daļa no tiem izskatās pavisam muļķīgi un neiederas spēlē. Es vēl saprastu, ja būtu iespēja tikt pie vēsturiskiem F1 auto krāsojumiem, bet diemžēl nekas tāds piedāvāts netiek.

Pats fakts, ka tāds Podium Pass ir pieejams man it kā netraucē, bet kaitina tas, ka spēles izstrādātāji uzskata par savu galveno uzdevumu “iemest” to man sejā jau pašā spēles sākumā. Ņemot vērā to, ka Podium Pass eksistēja jau 2020. gada F1 spēlē, tad šis nav akmens EA lauciņā, bet gan Codemasters studijas dīķī.

f1-2021-podium-pass-article5.jpg.adapt.crop16x9.1455w.jpg

Ziepju opera

Kā lielāko jaunumu F1 spēlē Codemasters prezentēja stāsta režīmu Braking Point, kurā mums tiek dota iespēja iejusties gan jauniņā F1 braucēja Eidena Džeksona ādā, gan arī viņa pieredzējušā komandas biedra Kaspera Akermana ādā. Spēlē ir iespēja izvēlēties vienu no piecām oficiālajām F1 komandām – Aston Martin, Alfa Romeo, AlphaTauri, Williams vai Haas. Pašā stāstā tas neko nemaina, bet varam pārstāvēt to kura ir sirdij tuvāka.

Stāsts ir sadalīts nodaļās un katra no tām sākas birojā, kur ir iespēja izlasīt savu fanu Twitter ierakstus, komandas epastus un arī atbildēt uz telefona zvaniem.

Tālāk mūs iemet sacīkstes vidū, kur notiek kaut kas dramatisks un mūsu uzdevums ir nobraukt atlikušos apļus, izpildot minimālo uzdevumu, piemēram, finišēt vismaz desmitajā vietā. Bija arī dažas sacīkstes, kas jānobrauc no sākuma līdz galam, bet lielākoties tie ir jau iepriekš sastādīti scenāriji.

Lai arī sākumā biju noskaņots visai skeptiski, tomēr beigās man patika gan pats stāsts, kuru ir visai viegli iedomāties arī reālajā dzīvē, gan arī tā realizācija ar epizodiskajiem notikumiem.

Bilde zemāk precīzi ilustrē no kurienes, manuprāt, Codemasters ir smēlušies iedvesmu Braking Point režīmam. Ja zini atbildi, tad droši izpaudies komentāru sadaļā.

Spēles režīmi

Vēl viens jaunums ir iespēja spēlēt karjeras režīmu divatā.

Iemēģināt man to neizdevās, jo nevienam no draugiem nebija spēles, bet Codemasters sola, ka ir iespēja būt gan vienā komandā, gan arī konkurējošās komandās, sacenšoties vienam ar otru par F1 čempiona titulu.

Toties es uzspēlēju karjeras režīmu vienatnē, izveidojot pats savu komandu, kur sākumā ir iespēja izvēlēties gan dzinēja piegādātāju, gan arī savu komandas biedru. Pamanīju, ka treniņos ir palikušas tikai trīs programmas, bet katrai no tām tagad ir vairāk apakšuzdevumu, piemēram, veikt tīru sektoru vai visu apli palikt +/- 2 m no ideālās trajektorijas.

Par katru no izpildītajiem uzdevumiem saņemam bonusus kādam no saviem departamentiem, lai varētu attīstīt auto un pamazām kļūt konkurētspējīgāks ar citām komandām.

My team spēles režīmā ir iespēja sev kā komandas biedru noalgot arī kādu no bijušajiem F1 čempioniem – Sennu, Prostu, Šumaheru, Kulthardu utt. Ir tikai viens “bet”. Šī iespēja ir pieejama tikai tiem kas iegādājās spēles Deluxe versiju!

Daudzspēlētāju režīmi ir pārceļojuši no iepriekšējās daļas.

Varam piedalīties gan līgās, gan ņemt dalību nedēļas izaicinājumos, saņemot par to arī balvas.

Ir pieejami tiešsaistes braucieni, kuros varam uzlabot savu līmeni pasaules topā, gan arī varam piedalīties sacīkstēs vienkārši prieka pēc un nesabojājot savu reitingu.

Nepatīkamais

Viens mīnuss, salīdzinot ar iepriekšējo daļu, ir tas, ka no spēles ir izņemtas ārā vēsturiskās formulas.

Nav vairs iespējas atgriesties pagātnē un izbaudīt vēsturisko dzinēju skaņas un sajust kā ir attīstījušās F1 automašīnas.

Jāsaka, ka šī laikam ir lielākā vilšanās, ja salīdzinam ar iepriekšējo daļu.

Spēlē vispār ir mazāk automašīnu, jo F1 2020, neskaitot aktuālās F1 automašīnas, bija pieejamas F2 2019, F2 2020 un klasiskās formulas.

F1 2021 ir tikai aktuālā gada formulas un F2 2020.

Ar spēlē pieejamajām trasēm situācija arī nav labāka. F1 2020 ir pieejamas visas trases, kas F1 2021, bet vēl papildus ir Vjetnama un arī dažas trases ar īso konfigurāciju.

Codemasters vēl nav izpildījuši savu solījumu un bez maksas pievienojuši F1 2021 spēlei Imola, Algarve (Portugāle) un Džedas (Saūda Arābija) trasi, līdz ar to F1 2020 ir lielāka izvēle ar trasēm.

Dualsense iespējas uz Playstation 5

Lai nebūtu tā, ka norādu tikai uz negatīvo, tad uzreiz pieķeršos pozitīvajam. F1 2021 spēles izstrādātāji ir piestrādājuši pie Dualsense kontroliera iespēju izmantošanas. Ar vibrāciju palīdzību tagad ir iespējams daudz niansētāk izjust momentu kad paātrinoties sāk zust saķere aizmugurējiem riteņiem vai arī bremzējot sāk izslīdēt priekšējie riteņi. Ņemot vērā, ka spēlēju ar kontrolieri, tad šis ir jaunās spēles lielākais pluss, salīdzinot ar 2020.gada izlaidumu.

Spēle ļauj ļoti precīzi noregulēt vajadzīgo grūtības līmeni, kas patiks gan pieredzējušiem braucējiem, gan arī jaunpienācējiem. Ir iespēja gan ieslēgt visdažādākos virtuālos asistentus (DRS, ERS, ABS, Pit lane, Traction control, Launch, Brake), gan arī noregulēt mākslīgā intelekta līmeni. Tāpat ir pieejami arī Flashback'i un varam noregulēt to pieejamību. Jāsaka, ka Monako trasē es viņus izmantoju neskaitāmas reizes. Tiešām murgaina trase.

Vadība

Skaidrs ir tas, ka formulu vadības modelis spēlē ir izmainījies, jo vecie regulējumi vairs nestrādā un ir jāmeklē jauni.

Jautājums ir, cik stipri tas ir mainījies un uz kuru pusi?

Es pacentīšos aprakstīt savas sajūtas un pieredzi, bet iesaku ņemt vērā, ka neesmu F1 virtuālo sacensību braucējs ar vairāku gadu garumā uzkrātu pieredzi, bet gan tikai amatieris, kurš aktīvi F1 spēlēja tikai pēdējos 2 mēnešus, līdz ar to droši papildiniet manis teikto komentāros.

Manuprāt, 2021.gada spēlē, salīdzinot ar 2020.gada versiju, formulas ir kļuvušas nedaudz vieglāk kontrolējamas.

Iespējams tas daļēji ir pateicoties Dualsense kontrolierim, bet es tomēr uzskatu, ka arī izmaiņas formulu uzvedības modelī ir nākušas par labu tieši iesācējiem.

Vēl viena lieta ko pamanīju, ka, sekojot aiz kādas citas formulas, piespiedējspēks kas darbojas uz tavu formulu ir samazinājies.

Diezgan izteikti ir jūtama saķeres pasliktināšanās, ja sekojam kādam garā un ātrā līkumā, līdz ar to ir jābūt uzmanīgākam tad kad braucam kādam aiz muguras.

Grafika

Grafiski spēle nav īpaši mainījusies. Manuprāt, tā izskatās praktiski tāda pati ar nelielām interfeisa izmaiņām, kas manu pieredzi neuzlaboja, bet arī nepasliktināja. Jebkurā gadījumā, pie tiem ātrumiem ar kādiem pārvietojas formula pamanīt kaut kādas izmaiņas apkārtnes objektos ir visai sarežģīti, lai neteiktu ka neiespējami.

Braking Point režīmā cilvēku sejas izteiksmes ,dažubrīd, likās visai nereālas un samākslotas, bet šī nav vienīgā tāda spēle kurā tas ir novērojams, tādēļ tas ir piedodams, jo F1 videospēlē pats bolīds vizuāli spēlē daudz lielāku lomu nekā cilvēks.

Trofejas

F1 2021 noteikti nav īstā spēle, kuru izvēlēties lai iegūtu platīna trofeju, ja Tevi neaizrauj braukšanas spēles, jo spēle prasa no Tevis pacietību un iemaņas.

Spēlē kopā ir 51 trofejas un 8 no tām ir jāiegūst tiešaistes režīmā.

Vienai no trofejām ir vajadzīgs arī komandas biedrs, jo uzdevums ir divu spēlētāju karjeras režīmā pabeigt visu sezonu.

Manuprāt sarežģītākās un laikietilpīgākās trofejas ir: 

  • “Dedicated to the cause” - pabeigt 100 sacīkstes tiešsaistes daudzspēlētāju režīmā (izņemot karjeru).

  • “Clean Me” - pabeigt 10 tīras tiešsaistes sacīkstes (izņemot karjeru).

  • “Two Player Carrer Complete!” - pabeigt sezonu divu spēlētāju karjeras režīmā.

5/10

Platīna
grūtības pakāpe

1

Vajadzīgais
izspēlēšanas reižu skaits

50

Aptuvenais stundu skaits līdz platīnam

 

Kopsavilkums

Atbildot uz sevis paša uzstādīto jautājumu apskata sākumā, jāsaka, ka kopumā F1 2021 videospēle neattaisno savu cenu.

Ja Codemasters no spēles nebūtu izņēmuši vēsturiskās formulas un samazinajuši trašu skaitu un ja spēle nepārtraukti neuzbāztos ar bezjēdzīgo Podium Pass tad es vēl apdomātu F1 2021.

Pašlaik F1 2020 ir labāka izvēle gan dēļ lielāka trašu un automašīnu skaita dēļ, gan arī dēļ cenas.

Diemžēl nepietiek tikai ar nelielajiem vadības uzlabojumiem un papildus Braking Point režīma pievienošanu, lai pārliecinātu mani iegādāties šo spēli jau iznākšanas dienā.

Manuprāt, kamēr spēlei nebūs pievienotas trūkstošās trases un tās cena nokritusies līdz maksimums 20 eur, tikmēr es daudz labprātāk uzspēlēšu 2020. gada versiju.

Kas attiecas uz jautājuma otro daļu par EA ietekmi uz spēli, tad, manuprāt, nekas tāds šogad vēl nav novērojams. Ar Podium Pass Codemasters uzbāzās arī iepriekšējā gadā, līdz ar to EA tur nav pie vainas, bet Braking Point režīma esamība, lai arī ideja līdzīga kā FIFA spēlēs, nenorāda uzreiz uz to, ka tas ir EA pirksts. Šaubos, ka Codemasters paspētu izveidot šo režīmu pēc tam, kad tika nopirkti. Gan jau, ka viņiem jau bija plānā šāds režīms un vainot pie tā EA nebūtu korekti.

Gala vērtējums

Diemžēl spēles uzlabojumi neatsver tās nepilnības un iztrūkstošo saturu, kura šajā daļā ir mazāk nekā 2020. gada versijā.

Tāpat kā Battle Pass uzvaras gājiens turpinās arī šeit cenšoties pavedināt spēlētāju bezjēdzīgi iztērēt naudu bezgaumīgos krāsojumos, kuriem nav nekādas pievienotās vērtības.

Līdz ar to piešķiru spēlei gala vērtējumu – 👍 Sudrabs!

👍 Sudrabs

Ir OK! Pagaidi atlaidi vai pērc secondhand.

⁉️ Raksta jautājums

Kurš uzvarēs F1 pasaules čempionāta 2021.gada sezonā?


Aicinu Tevi zemāk, komentāru sadaļā, atbildēt uz raksta jautājumu vai padalīties ar savām pārdomām par lasīto!

Kā arī, pievienojies mūsu draudzīgajā forumā, kur apspriežam visu saistītu ar videospēlēm un ne tikai!
Atvērt GMR.lv geimeru forumu!

Lielu paldies saku video spēļu veikalam psx.lv par atbalstu un spēles sagādāšanu uz apskatu, kā arī, ja vēlies sev iegādāties F1 2021 uz Playstation vai Xbox platformas, tad to vari apskatīt un iegādāties šeit.

Pasaki paldies par saturu un atbalsti 🤜🤛
Previous
Previous

“Spēles kuras vērts iečekot” Septembris, 2021. gads

Next
Next

Turnīrs: Gran Turismo Sport 2. sezona