GMR rallija čempionāta 2023 1.posms - Monte Carlo

Monte Karlo rallijs ir veiksmīgi uzveikts un noteikti ir daļa dalībnieku kuri priecājas, ka šis sarežģītais rallijs ir aiz muguras un līdz pat gada beigām nebūs nepieciešamības to vairs braukt. Man personīgi Monte Karlo tīri labi patīk, jo ir vienīgais rallijs kurš apvieno asfaltu ar sniegu un pieprasa no pilotiem spēju piemēroties tik drastiskām saķeres izmaiņām pat viena ātrumposma ietvaros.

Tā kā nolēmu apvienot šo atskatu kopā ar sava veida paskaidrojumu un info sniegšanu par pašu čempionātu, tad zemāk esošo sadaļu varētu būt interesanti izlasīt arī tiem, kas vēl tikai domā vai ņemt dalību jaunajā čempionātā.

Par čempionātu

Pati ideja ir sekojoša - čempionāta posmi notiek pēc katra oficiālā WRC kalendāra posmiem, lai dotu iespēju rallija entuziastiem netraucēti noskatīties WRC posmu un uzreiz pēc tam atveras pirmie posmi un ir iespēja tos izbraukt. Katrs WRC posms beidzas svētdienā, līdz ar to posmi spēlē atvērsies nākamajā dienā (pirmdienā) pulkstens 9 no rīta.

Katrs rallijs sastāvēs no Day 1 un Day 2 posmiem. Tiek dotas 5 dienas, lai izbrauktu Day 1 posmus un pēc tam atveras Day 2 posmi, kurus arī ir iespēja izbraukt 5 dienās. Šāds dalījums ir ar nodomu, jo, pirmkārt, Dirt Rally sistēma neļauj ielikt viena rallija ietvaros vairāk par 12 posmiesm un , otrkārt, lai varētu piemērot Super Rally noteikumu. Posmu skaits katrā no dienām var atšķirties, bet es piemērošos oficiālajam WRC kalendāram, kā piemērs Monte Karlo - WRC bija 18 ātrumposmi un tieši tikpat bija mūsu rallija čempionātā, 8 ātrumposmi pirmajā dienā un 10 ātrumposmi otrajā dienā.

Pieminēju Super Rally sistēmu ar kuru iespējams ne visi ir pazīstami. Tātad, ja dalībnieks tiek pie Terminal Damage kādā no pirmās dienas posmiem, tad atlikušajiem tās dienas posmiem tiek piemērots soda laiks 30 minūtes par garo posmu un 15 minūtes par īso posmu. Tomēr dalībnieks drīkst turpināt ralliju otrajā dienā cenšoties atgūt zaudēto un kā jau to pierādīja pirmais rallijs ir iespējams iebraukt punktos par spīti tam, ka tiec pie Terminal Damage pirmajā dienā.

Tāpat arī izmantošu Power Stage punktu sistēmu no WRC. Līdz ar to katra rallija noslēgumā būs Power Stage un piecu ātrāko laiku īpašnieki par to saņems papildus punktus.

Ir arī pāris ierobežojumi. Ar izvēlēto auto ir jābrauc gan pirmās dienas, gan otrās dienas posmi. Ja auto tiek nomainīts tad rezultāts netiek ieskaitīts. Starp rallijiem auto drīkst mainīt. Kā arī dalībniekam ir jāpiedalās vismaz vienā no katras dienas ātrumposmiem, citādāk rezultāts arī netiek ieskaitīts.

Čempionātā tiek piemērots Hardcore Damage, kas nozīmē ka auto sasist ir ļoti viegli līdz ar to taktika braukt nedaudz prātīgāk, bet bez avārijām var atmaksāties. Kā arī servisa zonas būs īsas, tikai 15 min, lai dalībniekiem būtu jādomā par sava auto stāvokli, nevis tikai par gāzes pedāļa spiešanu grīdā, jo šis čempionāts tomēr būs kā maratons nevis sprints. Pozitīvā lieta ir, ka visi dalībnieki saņems svaigu auto otrās dienas ātrumposmiem, tādēļ, teorētiski, auto vairs nav jēgas taupīt pirmās dienas pēdējā ātrumposmā.

Monte Karlo Day 1

Sarežģītākais pirmajā dienā bija tieši pirmie divi ātrumposmi, kuri ne tikai notika naktī, bet bija arī gari pēc kilometru skaita. Tomēr tas netraucēja ātrākajiem dalībniekiem uzstādīt ļoti labus laikus.

Es pats diemžēl tehniskas problēmas dēļ tiku pie DNF un 30 min soda, jo spēle nolēma uzkārties. Pēc spēles pārstartēšanas vismaz varēju turpināt braukt pārējos pirmās dienas posmus. Rezultātu tabulā gan tas mani nobīdīja stipri uz leju.

Zemāk varam apskatīties kā pirmajā dienā gāja Matīsam, kurš ir viens no ātrākajiem braucējiem, bet diemžēl liktenīga kļūda beidzas ar pārsistu riepu, sabojātu radiatoru un automašīnas priekšdaļu, līdz ar to viņš nolemj izbeigt mocības un pēdējā ātrumposmā ar nodomu slīpēja klints malu lai tiktu pie Terminal Damage. Manuprāt, racionālāka izvēle būtu bijusi braukt līdz galam ar visu sabojāto dzinēju, jo paskatoties rallija kopvērtējuma laikus, tad tās ietaupītās minūtes ļautu viņam nobeigt Monte Karlo ralliju varbūt pat divas vietas augstāk.

Aktīvais kā jau parasti savā elementā, visam pieiet viegli un ar glāzi rokās. Tai pašā laikā nekur nesteidzoties, nestresojot un paralēli sarunājoties ar skatītājiem pirmās dienas beigās tiek pie 11.vietas. Zemāk var ievērtēt kā viņam gāja.

Cik sapratu pēc ļoti neveiksmīgas auto izvēles R.Leja nolēma neturpināt šo ralliju, bet ceru, ka redzēsim viņu Zviedrijā jau ar pareizo auto.

Zemāk varam apskatīt kā izskatījās kopvērtējums pēc pirmās dienas. Ar dzeltenu ir atzīmēti ātrākie laiki katrā no ātrumposmiem. Tabulā nenokļuva cilvēks, kas nomainīja auto un daži, kas ņēma dalību tikai vienā no dienām.

Monte Karlo Day 2

Otrā diena izvērtās ne mazāk dramatiska gan līderiem, gan arī dažiem lejasgala braucējiem.

Gromovs, kurš pēc pirmās dienas atradās līdera pozīcijā un bija iekrājis vairāk kā minūtes pārsvaru, jau otrajā Day 2 ātrumposmā pārsita riteni un zaudēja visu savu iekrāto pārsvaru. Būtībā cīņa sākās no jauna un viņam nācās vēlreiz pierādīt savu pārākumu pār Bulinsh un Grinch. Pieņemu, ka viņam tas nesagādāja īpašas grūtības, jo no atlikušajiem 8 ātrumposmiem viņš sešos no tiem uzrādīja ātrākos laikus un pabeidza ralliju ar gandrīz minūtes pārsvaru pār tuvāko sekotāju Grinch’u.

Uzstādot četrus ātrākos laikus otrās dienas ātrumposmos Matīss pierādīja, ka nākotnē ar viņu būs jārēķinās kā ar nopietnu pretendentu uz godalgotajām vietām. Ja ne neveiksme pirmajā dienā, tad domāju, ka viņš būtu kaut kur turpat augšgalā un bojātu Ziemassvētkus Grincham.

Zemāk varam apskatīties kā Ozijam gāja otrās dienas ātrumposmos.

Toties neveiksme Dzekanam un jau otrās dienas pirmajā ātrumposmā auto pārslīd pāri kupenai un diemžēl nākas izstāties, tādā veidā saņemot soda laikus uz visiem atlikušajiem dienas ātrumposmiem.

Kopvērtējums

Gromovs uzvar gan ralliju, gan arī paņem maksimālos Power Stage punktus. Matīss finišē 10.vietā, bet pateicoties ātrajam Power Stage laikam kopvērtējumā uzreiz pakāpjas uz 6.vietu.

Epilogs

Mans plāns ir šādā veidā turpināt visu gadu. Tabula ar apkopotajiem rezultātiem ir pieejama tiešsaistē un to jebkuram ir iespēja apskatīt. Turpat ir arī nolikuma sadaļa, kur var iepazīties ar noteikumiem. Ja ir kādas pretenzijas, jautājumi vai ierosinājumi tad rakstam Discord vai arī epastā.

Čempionāta tabula

Pievienojies !!!

Ja arī Tev ir radusies vēlme pievienoties GMR Foruma Rallija čempionātam, tad Tev būs vajadzīga Dirt Rally 2.0 spēle un būs jāpievienojas mūsu klubam.

Spēlēt var uz jebkuras platformas, jo klubiem ir crossplay. Lai pievienotos, spied uz zemāk redzamās pogas, reģistrējies ar epastu vai ar kādu no platformām (PSN, Xbox, Steam), tad dodies uz sadaļu Search Clubs, raksti “gmr“ un pievienojies.

Ja ir vēlme dalīties pārdomās par aizvadīto posmu, izteikt viedokli un komentārus, tad droši daram to foruma tēmā vai Discord kanālā.

Tiekamies nākamajā posmā!!!


Pievienojies GMR komūnai un Discord kanālam

Aicinu Tevi pievienoties Latvijas aktīvākajai un draudzīgākajai geimeru kopienai, kurā apspriežam visu saistīto ar videospēlēm un ne tikai!

Reģistrēties GMR forumā


Paldies visiem GMR atbalstītājiem! 🤜🤛

Ikviens atbalstītājs parāda, ka ir vērts ieguldīt enerģiju un laiku, lai radītu kvalitatīvu gaming saturu latviešu valodā.

Arī Tu vari atbalstīt portālu, komūnu un tās izaugsmi! Atstāj vienreizēju Donation vai kļūsti par GMR Patronu pievienojoties Patreon atbalstītājiem!

Īpašs paldies visām Zelta patronām 🏆

Pika, Muskulis, esrolix, okie, Rouziys, Treiguts, Aiga, Sabur!

Previous
Previous

LEGO Brawls apskats - jautrība, kas ātri vien sabrūk

Next
Next

Spēles, kuras vērts iečekot. Februāris, 2023. gads