Jack Move apskats - pikseļiem apvītā nākotne

Nākotne. Kā teica Sāra Konora kulta filmā Terminators 2, nākotne nav noteikta. Visnotaļ iespējams, ka pēc 50 gadiem cilvēki dzīvos uz Marsa, malkos patīkami aukstu kvasu savas pašbraucošās Tesla mašīnas priekšējā sēdeklī, un ar virtuālās realitātes brillēm vēros, kā Dinamo Rīga spēlē hokeju. Lielākā daļa cilvēku, iespējams, iedomājas nākotni kā pasauli, kurā visiem galvās ir datori ar tūlītēju piekļuvi Internetam, un kurā visi valkā ādas mēteļus un tumšas brilles ar atvilktiem matiem.

Daudzi ir mēģinājuši kādā veidā attēlot cilvēces iespējamo nākotni – Ridlijs Skots, Džeimss Kamerons, Maiks Pondsmits un Īzaks Asimovs ir tikai daži vizionāri, kurus ir iespējams pieminēt. Spēļu izstrādātāji So Romantic ir iztēlojušies pašiem savu kiberpanka nākotni savā jaunākajā JRPG žanra spēlē ar nosaukumu Jack Move. Taču tieši kāda veida kiberpasaule sagaida spēlētājus? Vai tāda, kurā pie katra otrā vārda tiek pielikts priedēklis -kiber? Vai tāda, kurā Harisons Fords skraida pa asmeņiem?

Ir pienācis laiks uzvilkt virsū savas hakera brilles un to visu noskaidrot.

Kibersižets

Laipni lūgti nākotnē, kur gandrīz vienmēr līst lietus un neona gaismekļi spīd dienu un nakti. Cilvēki galvenokārt dzīvo no rokas mutē, un tikai turīgie un varenie spēj kontrolēt savus likteņus. Jack Move stāsts norisinās futūristiskā pilsētā ar nosaukumu Monocity One, vietā, kuru dominē visatļautība, represīvas megakorporācijas un nekontrolējamais kriminālais elements. Spēlētājs pārņem vadību pār jaunu meiteni, hakeri vārdā Noa Solares, kura, kā visi, cenšas izdzīvot sūrajos pilsētas nostūros.

Pats stāsts sākas ar to, ka Noa iefiltrējas kādas megakorporācijas galvenajā mītnē, lai šantāžas nolūkos nozagtu kādus svarīgus datus (galu galā, rēķini kaut kādā veidā ir jāsamaksā). Cauri ēkai Nou vada viņas draugs vārdā Raiders, kurš pastāsta spēlētājam galvenos cīņu pamatprincipus, kā arī palīdz ievest to sliedēs, spēles notikumu ziņā.

Jack Move sižets nekavējoties piesaistīja manu uzmanību, neskatoties uz spēles ne gluži oriģinālo priekšnoteikumu, un šis fakts ir lielā mērā saistīts ar tās varoņiem un kopējo vizuālo noformējumu. Slavēt šeit var daudz ko, it īpaši dažus pārsteidzoši sarežģītus varoņus, kuriem izdodas pārkāpt pāri klišejai foršais hakeris ar noslēpumainu pagātni, kas ir šķietami pārņēmusi citas līdzīgas spēļu sērijas. Šīs spēles stāsts liek pamatīgu uzsvaru uz zaudējuma un ģimenes tēmām, sabalansējot to visu ar vieglprātības izjūtu. Kopējo sižeta līniju ir iespējams pievarēt aptuveni 6 – 7 stundās, kuru laikā spēlētājs sastapsies ar daudziem patiesi jautriem un neparastiem personāžiem. Dažus no tiem vajadzēs piekaut, taču tie noteikti to būs pelnījuši.

Spēle satur daudz komēdijas un asprātības mēģinājumu, it īpaši no pašas Noas, kura ir simpātiska varone ar lipīgu raksturu. Kopumā tas ir pietiekami interesants stāsts, ko stingri atbalsta un papildina tā personāži un burvīgā pikseļu-grafikas estētika.

Vieglprātīgā nākotnes smilšu kaste

Jack Move ir JRPG žanra spēle, kuras pamatā ir visiem zināma, uz gājieniem balstīta cīņas sistēma. Mums tiek piedāvāts jauks 2D un 3D vides sajaukums, kas palīdz radīt pasauli, kas ir ne tikai vizuāli vērienīga, bet arī pilna ar detaļām. Tā vietā, lai veiktu lineāras misijas, spēlētājam tiek dota iespēja izpētīt brīvi pieejamo spēles karti, apstaigāt neskaitāmus Monocity One pilsētas nostūrus, mijiedarboties ar plašu sekundāro personāžu klāstu, kā arī, protams, cīnīties pret ļaundariem. Vienlaikus tam visam ir jāmēģina palīdzēt Noa atrisināt vairākas mīklainas sazvērestības, kuru centrā atrodas ne tikai viņa un viņas ģimene, bet arī pati pilsēta un tās iemītnieki.

Jack Move var nosaukt par sava veida pikseļu pasaules smilšu kasti, taču tā nemaz nav tik plaša kā kāda atvērtās pasaules spēle, kas nozīmē, ka nekādas 30 plus stundu saistības šeit nav novērojamas. Papildus jeb sānu uzdevumi lika gaidīt ko vairāk, taču tie palīdzēja iepūst pilsētā papildus dzīvības.  Tā ir ļoti neuzbāzīga pieredze, ko var brīvi izbaudīt jebkurā, sev pieejamā brīdī, un iegūt no tā visa lērumu jautrības.

Virtuālie kautiņi

Dzīve nākotnē nemaz nav viegla – spēlētājs lielu daļu sava laika pavadīs, apmainoties ar dūrēm ar apsardzes darbiniekiem, robotiem, mantkārīgajiem, uzvalkos tērptiem korporatīvajiem aģentiem un daudziem citiem dīvaiņiem. Jack Move kaujas sistēma ir balstīta uz gājieniem, kas ir teju ikdienišķa parādība mūsdienu Indie spēļu tirgū.

Šīs spēles cīņas notiek stilizētā kibertelpā, kurā spēlētājam ir pieejami daudzi dažādi uzbrukumu veidi, no kuriem izvēlēties. Ir primārais tuvcīņas uzbrukums, kas nodara mērenu kaitējumu, kā arī vairāki īpaši programmatūras uzbrukumi, kuru lietošana patērē data resursu, šīs spēles mana jeb burvestību variācija. Katrs šīs spēles ienaidnieks ir neaizsargāts pret vienu no trim uzbrukuma programmatūras veidiem, kas ir kiberprogrammatūra, elektriska programmatūra un mitrā programmatūra.

Šīs kibercīņas pakāpeniski kļūs arvien grūtākas, kas nozīmē, ka ar laiku spēlētājam būs nepieciešams iegādāties jauninājumus savam programmatūras arsenālam, kas būs pagalam noderīgi kādas grūtas cīņas karstumā. Noa bieži vien stāsies pretī vairākiem ienaidnieki, un līdz ar to spēlētājam būs jāiekaļ galvā katra ļaundara uzbrukumu veidi un kopējā taktika, lai spētu izsprukt no virtuālā kaujas lauka sveikā. Savi gājieni ir jāplāno, pielietojot smadzenes, jo viena vienīga kļūda var ātri vien novest spēlētāju līdz cīņas zaudējumam.

Tradicionāls nenozīmē sekls, gluži pretēji - lai adekvāti apgūt visu Noas paņēmienus, kas paplašinās, nostiprinās un pilnveidojas spēles laikā, būs vajadzīgs laiks. Šīs spēles pastāvīga progresa sajūta ir apsveicama, un izstrādātāji šajā ziņā ir labi pacentušies.

Kurš gan varēja zināt, ka programmatūra ir varenāka par zobenu?

Jack Move grūtības līmenis ir kas tāds, kas žanra cienītājiem arī liksies pazīstams. Šī spēle ir aprīkota ar nejaušo cīņu sistēmu, kas nozīmē, ka ienaidnieki var uzklupt virsū jebkurā brīdī, ja spēlētājs atrodas ienaidnieku kontrolētajos kartes apgabalos. Ekrāna augšējā labajā stūrī atrodas progresa josla, kas norāda, cik liela ir spēlētāja pašreizējā iespēja sastapties ar ienaidnieku. Jau no paša sākuma šī funkcija man likās baigi kaitinoša, taču par laimi spēle piedāvā iespēju samazināt to ātrumu, ar ko šī josla piepildās, sniedzot spēlētājam lielāku brīvību kartes izpētei.

Viena no kaujas sistēmas galvenajām iezīmēm ir tās īpašais Jack Move super uzbrukums. To attēlo dzeltenās krāsas progresa josla ekrāna lejasdaļā, kas aizpildās katru reizi, kad spēlētājs saņem vai nodara kaitējumu. Kad šī progresa josla ir piepildīta, Noa var veikt spēcīgu programmatūras uzbrukumu, pirms tam nospēlējot ritma minispēli, kurā spēlētājam ir jānospiež noteiktas pogas pareizā secībā.

Vizuālais noformējums un mūzika

Kā jau pikseļu grafikas spēlēm pienākas, Jack Move izskatās satriecoši – pilsēta mirgo un spīd patīkamos nākotnes toņos, neliekot aizmirst, ka šobrīd spēlē ko vieglu un visiem uztveramu. Katra spēles daļa ir pilna ar detaļām un apburošām animācijām. Vizuāli šī spēle izskatās pēc vecā un jaunā sajaukuma, un bagātīgā krāsu palete palīdz iegūt ļoti spilgtu un skaidru attēlu, kas ir pilns ar burvīgiem pikseļiem. Kā jau minēju, spēles pasaule ir 3D un 2D perspektīvu sajaukums, kas piešķir visām lokācijām vizuālu dziļumu, tādējādi vēl vairāk iegremdējot spēlētāju notiekošajā.

Šīs spēles skaņu celiņam ir izdevies izlauzties no standarta, futūristiski skanošās dīvainības veidnes, ko tik bieži izmanto līdzīgas spēles, un tā vietā mums tiek piedāvāta mūzika, kas ir patiesi lipīga un noturas galvā kādu brītiņu pēc spēlēšanas beigām.

Kopsavilkums un gala vērtējums

Pastāv uzskats, ka neviena spēle nav ideāla, un tā ir taisnība - ja iedziļināties kādā spēlē pietiekami dziļi, tad noteikti var atrast ko tādu, kas, iespējams, nedarbojas tik labi, kā izstrādātāji to bija iecerējuši, vai arī vienkārši nesniedz nekādu baudu. Izpatikt pilnīgi visiem vienkārši nav iespējams. Bet, manuprāt, ja ir jārok līdz pat pašam dibenam, lai spētu atrast kaut viduvēju, un tās lietas, ko tomēr atrodat, labākajā gadījumā ir sīciņas, tad uztraukumam nemaz nav iemesla. Jā, par unikālu šo spēli nenosauksi, taču lietas, ko tā dara, tā dara ļoti kvalitatīvi, un pats galvenais – sniedz patīkamu atelpu no ikdienas raizēm.

Jack Move ir ļoti jautra pieredze, ar ātru sižetu, apmierinoši dziļu cīņas sistēmu un personāžiem, kuri nekrīt uz nerviem, bet gan liek aizdomāties par ekrānā notiekošo. Tās pāris mazās problēmas, kuras šajā rakstā tika uzskaitītas, pazudīs kā asaras lietū, tiklīdz spēlētājs pats uzsāks spēles procesu. Gājienu cīņu un pikseļu grafikas cienītāji, šo spēli ir jāķer ciet.

 

🏆 Zelts

Laba spēle! Ir vērts nopirkt un izspēlēt.

Izdošanas datums: 2022. gada 8. septembris
Par apskata kodu paldies: HypeTrain Digital
Izstrādātājs: So Romantic
Izdevējs: HypeTrain Digital
Žanrs: JRPG, Turn-Based, Cyberpunk
Režīmi: vienspēlētāja
Platformas: Microsoft Windows, Mac OS, Nintendo Switch, Playstation 4, Xbox One

Raksta jautājums ⁉️

Kāpēc tik daudzi izstrādātāji tiecas izveidot spēles ar pikseļu grafikas stilu?

Aicinu Tevi zemāk, komentāru sadaļā, atbildēt uz raksta jautājumu vai padalīties ar savām pārdomām par apskatā redzēto!


Pievienojies GMR komūnai un Discord kanālam

Aicinu Tevi pievienoties Latvijas aktīvākajai un draudzīgākajai geimeru kopienai, kurā apspriežam visu saistīto ar videospēlēm un ne tikai!

Reģistrēties GMR forumā


Paldies GMR atbalstītājiem! 🤜🤛

Ikviens atbalstītājs parāda, ka ir vērts ieguldīt enerģiju un laiku, lai radītu kvalitatīvu gaming saturu latviešu valodā.

Arī Tu vari atbalstīt portālu, komūnu un tās izaugsmi! Atstāj vienreizēju Donation vai kļūsti par GMR Patronu pievienojoties Patreon atbalstītājiem!

Īpašs paldies visām Zelta patronām 🏆

Niigami, Pikachuchu, -RX-, esrolix, okie, Rouziys, Treiguts, Atels20, Aiga, Sabur!

Previous
Previous

Rallija žurnāls 2 - Polija

Next
Next

GMR.lv Dirt 2.0 Rallycross čempionāts