Outriders - Apskats
Martā jau dalījos ar saviem iespaidiem par spēli - Outriders (DEMO), no Polijas spēļu izstrādātāju studijas - People Can Fly.
Demo apskatā varēja izlasīt par vairākiem spēles aspektiem, un, lai atkārtoti par tiem nebūtu jālasa, tad šoreiz uzsvars būs uz spēles stāstu, gameplay, trofejām, endgame, kā arī ķibelēm, kas man spēles gaitā radās.
Ja neesi lasījis Outriders (DEMO) apskatu, tad to vari izdarīt šeit.
Ievads
Pēc globāla kara un vairākām zemes katastrofām, Outriders stāsts vijās ap cilvēces iespējām aizsākt visu no jauna uz attālas planētas “Enoch”. Zinot, ka nav ceļa atpakaļ, planēta “Enoch” šķiet ideāla vieta kolonizēšanai. Planēta ir cilvēkiem labvēlīga, pilna ar augsni, zaļiem laukiem un zilām debesīm.
Tavs spēlētājs ir daļa no ekspedīcijas komandas uz jaunatklātās planētas, kuru uzdevums ir pārliecināties un nodrošināt, ka viss notiek gludi, līdz brīdim, kamēr uz jaunās planētas ierodās pārējie zemes iedzīvotāji.
Izpētot jaunatklāto planētu, pēkšņi notiek neparedzēti apstākļi - no augiem sāk izdalīties indīgas sporas, kas nogalina daļu ekspedīcijas, un tie, kuri izdzīvo, pēc kapteiņa pavēles tiek nogalināti, lai nepārnestu infekciju citiem. Tāpat arī uz planētas sākas zibens anomālijas vētra, un tie, kuri iekļūst vētrā, uz vietas mirst, bet tikai retais, kurš izdzīvo, tiek apdāvināts ar apbrīnojamām spējām un tiek dēvēts par “Altered”.
Laikam lieki piebilst, ka Tavs spēlētājs būs viens no tiem.
Stāsts
Pēc gandrīz nāvi piedzīvojuša scenārija, lai glābtu spēlētāja dzīvību, tiek pieņemts lēmums to ielikt dziļā miegā - iesaldējot.
Paiet 31 gads, un spēlētājs pamostās pavisam citā “Enoch” planētā. No kādreizējās zaļās planētas ar zilām debesīm, tā ir kļuvusi par kara lauku, kur katrs cenšās izdzīvot kā māk, savstarpējā cīņa, resursu trūkums un vēlāk arī atklājās, ka uz planētas mīt sena civilizācija. Planēta ir pilna ar vietējās sugas briesmoņiem un citiem “Altered”, pret kuriem Tavam spēlētājam būs jāstājās pretīm.
Outriders piedāvā
25 pamatstāsta uzdevumus (17 dažādās lokācijās);
55 blakus uzdevumus (10 Wanted, 10 Hunter, 10 Historian un 25 side uzdevumus);
14 Endgame ekspedīcijas (Pieejamas pēc spēles stāsta iziešanas).
Spēles stāsts aizņem aptuveni 25-30 stundas.
Neskaitot klišejisko spēles stāstu un Mass Effect: Andromeda piesitienu, kopumā spēles stāsts likās interesants, bet, bieži vien spēles blakus uzdevumi šķita interesantāki, nekā pats pamatstāsts.
Spēles dialogs arī šķita labs, ar humora izjūtu un, galvenais, spēles tēls neatstāja aiz sevis cringe sajūtu, bet gan tādu - badass sūro veci, kas parādīs kā lietas jāsaved kārtībā. Spēles režisors, Bartek Kmita, intervijā žurnāla WIRED minēja, ka viņa iedvesma spēles stāstam nebija kāda konkrēta filma, bet gan visa 80’to gadu kultūra.
Gameplay
Labākais no vēstures stundām
Kā jau Outriders (DEMO) apskatā minēju, tad ir vērts atkārtoti pieminēt, ka spēlē paņemtas labākās īpašības no tādām AAA spēlēm kā - Mass Effect: Andromeda, Gears Of War, The Divison, Destiny, Diablo.
3 spēlētāju co-op režīms lieliski iederās Outriders vidē, kur tavs spēlētājs viens, vai grupā vēl ar 2 citiem spēlētājiem, cīnās cauri “Enoch” 17 dažādām lokācijām un sastopās ar citiem stāsta varoņiem, briesmoņiem un bosiem.
Looter-shooter spēlē gandarījumu sagāda katra pretinieka uzveikšana ar savām īpašajām spēlēm, vai lodēm, jo pretinieku līķis aiz sevis atstāj patīkamu dāvanu - bruņas vai ieročus, kurus pēc tam vari izmantot sava spēlētāja pilnveidošanai.
Pretinieku daudzveidība spēlei piešķir svaigu elpu, un nerodās sajūta, ka tu cīnies ar vieniem un tiem pašiem pretiniekiem, vienā un tajā pašā vietā.
Salīdzinot ar citām līdzīgām spēlēm, kā piemēram, The Divison, Outriders, cīņa ar pretiniekiem sagādā lielāku baudu, jo, par cik, spēles vide ir Sci-FI žanra, tad šķiet loģiskāk tas, ka pretinieku uzveikšanā jāatstāj 3 aptveres ar lodēm, pirms tie beidzot mirst.
Var uzslavēt People Can Fly studiju par izveidotā loot daudzveidību, jo tas ir tiešām tas, kas spēlētājiem liek gribēt pārspēlēt līmeņus citās grūtības pakāpēs, ar cerību, ka izkritīs kas labāks nekā iepriekš.
Class un skill tree pareiza izvēle un pielietošana pilnībā mainīs kā tavs spēlētājs cīnās ar pretiniekiem, līdz ar to, rodās azarts veikt mazākās izmaiņas, izmantot citus ieročus, citas spējas, lai gūtu virsroku “Enoch”.
Darba stacija
Outriders liels aspekts ir craftings, kur par dažādiem spēlē iegūtiem materiāliem spēlētājs var uzlabot savu arsenālu - bruņas, ieročus. Spēlētājam ir iespēja, gan spēles gaitā tos attīstīt līdz savam spēlētāja līmenim, gan arī mainīt mods un uzlabot konkrētās mantas veiktspēju.
Tāpat, spēlē ir vairāki vendori, kuri piedāvā īsāko ceļu - ja ir piķis, tad var arī nopirkt.
Trofejas
Spēlē ir 43 trofejas neieskaitot platīnu, 4 zelta, 7 sudraba un 32 bronzas.
Kopumā 80% visas trofejas ir iespēja saņemt vienkārši spēlējot spēli, izejot visus pamatstāsta un blakus uzdevumus, un darboties ap lietām ko spēle piedāvā -pārdot mantas no sava inventory, vai tās “salauzt” materiālos utt..
Trofejas, kuras vajadzētu paturēt prātā ir “Been Everywhere, Done it All” un “Outrider, First Class”. Lai sasniegtu pirmo trofeju ir nepieciešams sasniegt spēles Accolade 20 līmeni (Accolade ir dažādi in-game uzdevumi, kā piemēram: nogalināt noteiktu pretinieku skaitu, spēlēt kopā komandā ar citiem, vai atrast konkrētu skaitu - rare, epic, vai legendary itemus utt.. skatīt bildi augstāk).
Otrā pieminētā trofeja ir saistīta ar to, ka nepieciešams sasniegt pilnīgi visus accolade savai izvēlētai spēlētaja klasei. Klases accolade līmenis ir saistīts ar sava spēlētāja īpašajām spējām, par cik, vienlaicīgi var būt aktīvas tikai 3 no 8 spējām, tad ar katru no spējām būs nepieciešams sasniegt noteiktu accolade, tas nozīmē - mainīt tās starp astoņām pieejamajām..
Endgame
Pēc stāsta iziešanas, spēlētājs varēs pārbaudīt savas spējas spēles endgame saturā. Kopā Outriders piedāvā 14 dažādas “Expeditions”. Šo ekspedīciju mērķis ir tās iziet pēc iespējams labākā laikā.
Laiks iedalās - zelts, sudrabs un bronza, vai vispār līmeņa pabeigšana. Jo labāks laiks, jo labāks apbalvojums. Ekspedīcijas iedalās 15 grūtības pakāpēs, lai tiktu līdz 15 līmeņa ekspedīcijai, sākumā pakāpeniski ir jāiziet 1, tad 2, tad 3 utt.. katra nākamā ekspedīcijai ir grūtāka nekā iepriekšējā, jo augot ekspedīcijas līmenim, aug arī pretinieku līmenis.
Pēc veiksmīgas ekspedīcijas iziešanas, spēlētājs atdursies pret “Drop pod”, kā saturā varēs atrast visus labumus no ekspedīcijas (ekspedīcijas laikā pretiniekiem nekrīt loot, tas ir pieejams pēc ekspedīcijas iziešanas drop pod).
Līdz ar “Drop pod” mantām, ko spēlētājs ekspedīcijas beigās iegūst, spēlētājs sāks saņemt arī Pod resursus, par kuriem varēs iegādāties labākus ieročus vai bruņas no pārdevēja - Tiago, vai izmantot craftingā pie Dr. Zahedi.
Uz apskata veidošanas brīdi, maksimālais spēlētāja līmenis var būt 50, t.i. spēlējot 15 līmeņa ekspedīcijas un izspēlējot tās uz zelta laiku, pastāv iespēja, ka no “Drop pod” izkritīs 25% Legendary mantas un 75% Epic, mantas būs 50 līmeņa.
Lai rastu lielāku saprašanu par spēles endgame “Expedition” aspektu, augstāk var apskatīt manu solo ekspedīcijas skrējienu ar zelta laiku.
Kopsavilkums
Aizrautība par padarīto
Eh, kur lai sāk..
Pa ilgiem laikiem Outriders ir viena no spēlēm, kas mani tiešām aizrāvā, sen nav bijis tāds azarts spēlēt spēli līdz 04:00 rīta un nākamajā ritā pamosties aizpampis ar domu, cikos varētu kapāt tālāk.
Kopumā spēlē pavadītas 75+ stundas, un pat pēc tik ilga laika, es pamanos saprast, ka kaut kas vēl pietrūkst manam - perfect character setup.
Kritiens pēc kritiena
Bet, diemžēl, viss nav tik labi, kā izklausās. Outriders spēles launch ir viens no sliktākajiem spēļu launch ko ilgtermiņā atceros, kūku protams tāpat saņem Cyberpunk 2077, bet te, iespējams, iet korelācija ar to, ka Outriders ir arī poļu gala darbs.
Ciešamās problēmas
Pat 2 nedēļas pēc spēles iznākšanas, lietotāji visā pasaulē sūdzās par problēmam uz visām platformām, tādas problēmas, kā infinity Sign-in screen, kur spēlētājs nevar pieslēgties Outriders serveriem, neskaitāmi disconnecti, crash, co-op lagi u.c. problēmas, par kurām var sakost zobus, un spēlēt tālāk, bet tas vēl nav viss.
Pāris dienas atpakaļ, People Can Fly veica arī vairākus nerfus spēlē, kas izraisija sašutumu spēlētāju vidū, jo spēle ir tikai PvE žanrs, kur vienīgais pretinieks ir AI, līdz ar to, veiktās izmaiņas radījā nesaprašanu: “Kapēc jāizņem “fun” aspekts no spēles?”.
Nepiedodamais
Ja ar to vēl nepietiek, tad pirms nedēļas man pilnībā pazuda visi spēles accolade, kā rezultātā, man nācās spēlet papildus 10 stundas, lai sasniegtu spēlē platīnu, bet šodien es piedzīvoju viss lielāko problēmu, pēc kuras izdomāju pārstāt spēlēt spēli vispār un tas ir inventory wipe.
Spēlējot co-op ar vēl 2 cilvēkiem, man bija disconnect, un atgriežoties atpakaļ spēlē, manas 75+ stundu nospēlētās un grindotās mantas pilnībā pazuda, un cenšoties pieslēgties spēlei, mani izmet ārā pēc pāris sekundēm. Par šo problēmu tūkstošiem cilvēku visā pasaulē sūdzās, un People Can Fly studija ir informēta, un strādā pie labojumiem, bet nesola, ka varēs atgriezt visas pazudušās spēlētāju mantas, un šis, diemžēl, man bija pēdējais piliens. Tādas problēmas ir jāatrisina nekavējoties, nevis jāveic kādi citi, mazsvarīgi labojumi.
Gala vērtējums
Neskaitot pēdējo, man personīgi sāpīgo aspektu, un vairāk kā 100 crash/connection lost to server u.c. problēmas spēlēs gaitā, Outriders mani aizrāva tik ļoti, kā neviena cita spēle nespēja ilgu laiku.
Stāsts, gameplay, ekspedīcijas un vairākas citas lietas spēle, kas rada gandarījumu un liek atgriezties spēle vēl un vēl “manā grāmāta” ir noteikti pelnījušas uzslavu. Outriders ir nenoslīpēts dimants, kam ir ļoti liels potenciāls.
Gala vērtējums🏆 Zelts.
Laba spēle! Noteikti vērts izspēlēt.
Paldies mūsu draugiem no videospēļu un aksesuāru veikala PSX.lv par atbalstu!
Outriders Playstation, vai Xbox spēles versiju vari iegādāties šeit.