Ratchet & Clank: Rift Apart PC apskats - piedzīvojums bez jebkādām bremzēm

Ratchet & Clank: Rift Apart ir jaunākā Playstation konsoļu ekskluzīvā spēle, kas beidzot veic savu triumfējošo lēcienu uz datoru kosmosu. Atgriezieties uz mirkli tajos sen pagājušos laikos, kad mēs pirmo reizi uzdrošinājāmies sapņot par spēlēm, kas vizuāli pielīdzinātos multfilmas Toy Story burvībai un šarmam, un atgriežoties atpakaļ tagadnē, mums tiek pasniegta spēle ar satriecošu vizuālu noformējumu un spēles procesu, kas burtiski pārkāpj realitāti! Spēles izstrādātāji ir daudziem slavētie Insomniac Games burvji, kuri pacēla supervaroņu spēļu latiņu 2018. gadā ar savu spēli Marvel’s Spider-Man, tolaik Playstation 4 konsoles ekskluzīvu. Sekojot divu gadu ilgam ekskluzivitātes periodam, tāpat kā Zirnekļcilvēks, Ratchet & Clank: Rift Apart tika nodota meistarīgajās Nixxes Software kompānijas rokās, tādēļ lai pārnestu tās krāsaino pasauli no Playstation 5 konsoles uz datoru ekrāniem.

Tad nu tā, mani dārgie piedzīvojumu meklētāji, gatavojoties uzsākt šo daudzdimensionālo odiseju, uzdosim sev sekojošu jautājumu - vai Ratchet & Clank: Rift Apart ir izdevies sagraut ne tikai PS5 konsoles ekskluzivitātes robežas, bet arī mūsu cerības par to, cik lielu devu jautrības video spēles spēj mums sniegt?

Ir pienācis laiks to visu uzzināt.

Neprāta multivisumā

Ratchet & Clank: Rift Apart ir žilbinošs turpinājums iemīļotajai Ratchet & Clank: Into the Nexus, tādējādi turpinot šo gadiem ilgo spēļu franšīzes sāgu, neaiztiekot un īsti nepieminot 2016. gada reboot jeb franšīzes pārstartēšanas mēģinājuma sižetu. Šīs ir jauns sižets ar tiem pašiem, klasiskiem personāžiem, kuri, savukārt, dosies pavisam jaunos piedzīvojumos, kuri noteikti liks jūsu pulsam aizdegties. Runājot par klasiskiem personāžiem, leģendārie titulvaroņi no iepriekšējām sērijas daļām, protams, ir atgriežas pilnā sparā – šī spēle nu jau atkal saved kopā faniem iemīļoto un harizmātisko, kaķim līdzīgo mehāniķi vārdā Račets ar viņa asprātīgo robotu palīgu Klanku.

Šis duets ir izglābis Visumu neskaitāmas reizes vairākos galvu reibinošos piedzīvojumos. Loģiski, ka grandioziem varoņiem pienākas arī tik pat grandiozi svētki, tādēļ Račetam un Klankam par godu tiek sarīkota svinīga parāde, lai atzīmētu šo divu kompanjonu varonīgās dūšas un nepielūdzamību. Tomēr, kā visiem ir zināms, ļaunums nekad pilnībā neizzūd, un mūsu varoņu sūri nopelnītais slavas brīdis tiek iegrūsts haosā, pateicoties ļaunā doktora Nelietīgā nelietīgajai viltībai. Būdams neremdināmi izsalcis pēc varas, doktors Nelietīgais nozog no Klanka dimensiju deformējošu ierīci -  Dimensionatoru – kas sagrauj realitāti un nosūta visus uz citu, pavisam svešu dimensiju, kurā ļaunums ir šķietami uzvarējis, Imperatora Nelietīgā vadībā.

Lieliski, tagad viņu ir divi!

Tieši šādi arī tiek sagatavota skatuve spēles neparastajai sižeta līnijai, kas jau no paša sākuma apvieno neprātīgus pavērsienus ar dimensiju sagrozošu haosu.

Vai mēs esam pazīstami?

Droši vien mēs visi kādreiz esam ļāvušies domām par alternatīvām dimensijām, fantazējot par to, kā klājas mūsu multivisuma kopijām. Pēdējos gados pats multivisuma jēdziens ir uzliesmojis izklaides industrijā kā visīstākā supernova, kļūstot par daudzu filmu, seriālu un spēļu centrālo motīvu. Tomēr, ņemot vērā šo tendenci, Ratchet & Clank: Rift Apart ir lielisks piemērs tam, kā meistarīgi izmantot multivisumu kā sižeta pasniegšanas rīku. Kamēr citi stāsti vien pastaigājas gar šī idejas malām, šī spēle katapultējas ar galvu pa priekšu aizraujošā starpdimensiju balagānā, pasniedzot spēlētājam stāstu, kas ne tikai ietver sevī multivisumu, bet arī padara to par centrālo spēles procesa sastāvdaļu.

Runājot par alternatīvām kopijām – nokļūstot ļaunumam pārņemtajā alternatīvajā dimensijā, mūsu varoņi tiek pašķirti, un robots Klanks sastop kādu svešinieku, kas ļoti atgādina viņu draugu Račetu… kas, kā izradās, ir Račeta alternatīvas realitātes versija vārdā Riveta. Viņa ir daļa no pretestības, kas mēģina stāties pret šīs pasaules Imperatoram Nelietīgajam, un spēles procesa ziņā darbojas kā otrais spēlējamais varonis, kalpojot par sava veida pretstatu Račetam.

Riveta ir ļoti intriģējošs personāžs tādā ziņā, ka scenāristi nejuta vajadzību ķerties pie klišejām, lai atklātu viņas raksturu. Neskatoties uz to, ka viņas pasauli būtībā ir pārņēmis ļauns karavadonis, viņa turpina cīnīties par to, kas, viņasprāt, ir pareizi, liekot spēlētājam just viņai līdzi dabiskā veidā. Scenāristiem ir patiešām izdevies iedvest viņā dzīvību, sniedzot viņai kvalitatīvu priekšstāstu un liekot viņai nopelnīt savu vietu sižetā. Tomēr man ir jāatzīmē, ka Rivetas spēlēšanas stils nekādi neatšķiras no Račeta, daloties ar viņu ar vienām un tām pašam kustībām un ieročiem. Tas mani sarūgtināja, taču viņas loma stāstījumā, manuprāt, to pietiekami kompensē.

Planetārais rotaļu laukums

Ratchet & Clank: Rift Apart ir platformer žanra šūteris, kas tiek spēlets no trešās personas skatupunkta. Spēlei izdodas bez jebkādām liekam piepūlēm iepeldēt spēlētāja rokās, ļaujot izbaudīt visu to, ko fani ir iemīlējuši, izbaudot šo noturīgo spēļu sēriju jau divdesmit gadu garumā. Lēkāšana pa platformām, skriešana pa sienam, apšaudes ar ļaunuma spēkiem – tas viss liksies pazīstams tiem, kas pat mazliet pārzin šo žanru sajaukumu. Račetam un Klankam būs nepieciešams apceļot vairākas planētas, no kurām katrā spēlētājus gaidīs gan sižeta attīstība, gan opcionālie papilduzdevumi. Šīs planētas nesasniedz tādus grandiozu apjomus kā planētas iekš No Man's Sky, tā vietā tās izstaro sava veida ekspansīvas atvērtības sajūtu, atrodot izcilu balansu starp spēlētāja ierobežošanu un nelinearitāti. Piemērojot lūk šādu dizaina filozofija, Insomniac Games sniedz spēlētājiem brīvību pārvietoties pa šiem plašajiem līmeņiem, nejūtoties stingri ierobežotiem, kas, manuprāt, darbojas labāk nekā mēģinājumi inovēt vien inovācijas labad.

Samērā ātri spēlētājs sastapsies ar dzeltenīgiem portāliem, ar kuru palīdzību var acumirklī teleportēties no vienas vietas uz otru, ļoti īsā laikā pieveicot lielu attāluma gabalu. To var izmantot lai pārsteigtu ienaidniekus, lai aši izvairītos no ienākošām briesmām, kā ari lai atrisinātu dažnedažādas mīklas, kas sagaida spēlētājus Rift Apart līmeņos.

Otra veida portāli ļauj mūsu kaķveidīgajiem varoņiem šķērsot realitātes robežu un pariet uz starpdimensiju, ļaujot spēlētājam uz mirkli atvilkt elpu un palutināt savas acis ar skaisto scēnu maiņu. Šie starpdimensionālie lēcieni ir patiesi iespaidīgi un vizuālā noformējuma ziņā tie izskatās satriecoši, tādejādi parādot, uz ko šī spēle un tās dzinējs ir spējīgi. 

Skrūves un šaujamie

Viena no galvenajām Rift Apart spēles cilpām ir balstīta uz skrūvju vākšanu, kas kalpo par spēles valūtu, kuru vēlāk var izmantot jaunu un neparastu ieroču iegādei. Ieroču ir vairāk nekā jebkad agrāk, un daži iepriekšējo spēļu favorīti atgriežas, kam noteikti būtu jāiepriecina franšīzes veterānus. Ka jau ir ierasts, ar skrūvēm nopirktos ieročus var uzlabot, izmantojot spēles pasaulē savāktos zilos kristālus, kurus alternatīvi var dabūt, piekaujot spēles boss-līmeņa ienaidniekus. Līdzīgi ka RPG žanra spēlēs, šeit ir svarīgi uzlabot tieši tos ieročus, kurus spēlētājs plāno izmantot visbiežāk, jo visiem šaujamiem kristālu biezi vien nepietiks.

Tie, kas mīl izložņāt katru kaktu un atrast katru iespējamo noslēpumu, var sevi izaicināt, dodoties īpašo zelta skrūvju meklējumos, kas dāvinās tādus patīkamus bonusus ka alternatīvus ieroču dizainus, papildus mūzikas trekus, foto režīma opcijas, spēlētāja galvas izmēra mainītāju, un daudz ko citu. Bet tas vēl nav viss. Klāt tam, spēlētajiem tiek dota iespēja atrast jaunus bruņu komplektus, kas piešķir Račetam un Rivetai dažāda veida bonusa efektus, kā piemēram papildus kaitējumu noteikta tipa ienaidniekiem, vai ari lielāku aizsardzību pret tiem.

Runājot par ienaidniekiem, neskatoties uz to, cik daudz iespēju un potenciāla mums sniedz multivisums, es ātri vien kļuvu izsalcis pēc daudzveidīgākiem ienaidnieku arhetipiem, tādiem, kas piespiestu mani biežāk pielāgoties manai apkārtnei un mainīt savu stratēģiju tandēmā ar pretinieku, kurš stājas man pretī. Lai gan Rift Apart dinamiskās pasaules un radošie ieroču veidi neapšaubāmi iespaido, nedaudz lielāka daudzveidība ienaidnieku dažādības jomā patiešām būtu padarījusi šo jau bez tā jauko pieredzi vel jaukāku.

Vizuālais noformējums un mūzika

Skaņu celiņu prieks Rift Apart izveidoja komponisti Marks Motersbo (Mark Mothersbaugh) un Vataru Hokojama (Wataru Hokoyama). Marks Motersbo varētu būt pazīstams tiem, kas ir Marvel Studios filmas Thor: Ragnarok mūzikas cienītāji - tai ir dažas līdzības ar Rift Apart mūziku, galvenokārt tajā zina, ka abi projekti izmanto tradicionālu orķestra  mūziku apvienojumā ar retro sintezatoriem, kas patiešām paspilgtina spēles muzikālo identitāti. Kopumā, Rift Apart skanas celiņš dara tieši to, kas ir jādara jebkuram kārtīgam spēles skaņu celiņam, tas ir, tas atbalsta scēnas episka orķestra pavadībā un palīdz izsaukt emocijas spēles klusākos brīžos.

Nemitīgi mainīgajā pasaulē kas ir mūsdienu spēļu industrija, Rift Apart izdodas izcelties kā vienai no skaistākajām pēdējā laika spēlēm. Raksta sākumā es minēju sapņošanu par spēlēm, kuras vizuāli, kaut kad nākotnē, būtu iespējams salīdzināt ar multfilmu Toy Story, un, lai gan mēs jau sen, sen esam sasnieguši un arī pārsnieguši šo sapni, tomēr man ir jāatzīmē, ka esam aizceļojuši tūkstošiem jūdžu tālāk pār mūsu iekšējā bērna trakākiem sapņiem, un Rift Apart ir izcils tā piemērs.

Tehniskie aspekti un optimizācija

Račeta un Rivetas personāžu modeļi ir ļoti kvalitatīvi, tādejādi izceļot katru detaļu līdz pat to kažokādai – reizēm pat šķiet, ka katrai spalvai ir pašai savs prāts, kas reaģē uz katru spēlētāja veikto darbību. Iespaidīga ir arī spēlē izmantotā tehnoloģiju integrācija, proti, Ray tracing funkcija. Pateicoties tai, mēs varam ar izplestām acīm vērot virsmas, kas atstaro gaismu ar pārsteidzošu reālismu, pat visvienkāršāko peļķi Nelietīgajā Pilsētā pārvēršot acis žilbinošā, reālistiskā skatā. Šāviņu un sprādzienu daļiņu efekti izceļ uz ekrāna notiekošo darbību, vēl jo vairāk iegremdējot notiekošajā, kamēr krāsainie portāli un dimensiju plaisas piedod spēlei patiesu krāšņuma izjūtu.

Rift Apart PC ports, kuru jau atkal uzņēmās Nixxes Software, atspoguļo kompānijas Zirnekļcilvēka PC versijas centienus, taču šoreiz Nixxes nedaudz no tiem atpaliek. Atkārtotie lēcieni caur portāliem un citam dimensijām patiesi atklāj šīs spēles prasīgo raksturu. Zemākās klases datoriem var būt grūti paspēt līdztekus, kā rezultātā pieredze nebūs īsti optimāla.

Tādēļ lai raiti pārvietotos pa šo elpu aizraujošo multivisumu, izstrādātāji ne tikai iesaka, bet burtiski uzstāj uz SSD diska izmantošanu, uzsverot tā nozīmi nevainojamas veiktspējas sasniegšanai. Lai gan augstāk minētā Ray tracing funkcija padara pasauli skaistāku, tās pielietošanai ir nepieciešama jaudīga iekārta. Par laimi, ar mākslīgā intelekta grafikas uzlabošanas tehnoloģijām, tostarp NVIDIA DLSS 3, AMD FSR 2, Intel XeSS un Insomniac Games pašu veidotā Temporal Injection, spēlētājs var kārtīgi noregulēt un pielāgot grafikas iestatījumus savam datoram tā, lai attēls izskatītos pēc iespējas sulīgāks.

Mana pieredze tika realizēta, izmantojot High jeb augstos grafikas iestatījumus, kas nodrošināja slavējamus 60 kadrus sekunde lielākajā daļā scenāriju, pavisam nedaudz pieklibojot cīņu laikā, kā arī brīžos, kad es ātri lēcu cauri vairākiem portāliem. Regulārie atjauninājumi un lāpījumi no izstrādātāju puses jau ir ievērojami uzlabojuši spēles kopējo veiktspēju, lielākoties novēršot manis minētas aizķeršanās.

Divas reizes gadījās tā, ka no spēles tiku izmests, taču atjauninājumi lika pazust arī šai problēmai, nodrošinot vienmērīgu un patīkamu pieredzi manu 15 spēlēšanas stundu garumā.

Kopsavilkums un gala vērtējums

Ratchet & Clank: Rift Apart ir viena liela, valdzinoša, multiversāla odiseja, kas sajauc sirsnīgu un patīkamu stāstu ar vizuāli reibinošām ainavām. Varoņu dzīvīgums, to izcilā balss ieskaņošana un rūpīgi sameistarotais izskats runā pats par sevi. Lai gan spēles pasaule ir dzīvības pilna, ienaidnieku dažādība galu galā lika man vilties. No tehniskā skatupunkta, spēle plūst gludi, lai gan ik pa laikam intensīvie portālu segmenti liek notiekošajam drusciņ aizkavēties. Iespaidīga spēle garantē iespaidīgu cenu, taču, ņemot vērā aptuveni 10 - 15 stundu kopējo ilgumu, 60 eiro cena dažus var aizbaidīt.

Beigās atliek vien teikt, ka Rift Apart ir spēle, kas ir nepārprotami veidota ar mīlestību, un tā neapšaubāmi nopelna savu vietu ieteicamo spēļu sarakstā, tomēr būtu prātīgi novērtēt savas sistēmas saderību pirms tās iegādes vai, iespējams, jāsagaida izpārdošanu, ja joprojām neesat pilnībā pārliecināts.

 

🔥 Platīns

Izcila spēle! Lieki nekavējies, droši ņem ciet un izbaudi!

 

Raksta jautājums 🤔

Kuru Playstation konsoļu ekskluzīvo spēli Sony vajadzētu nākamreiz izdot uz PC?

Atbildi zemāk komentāru sadaļā…

Apskatītā versija: PC
Par apskata kodu paldies: Sony Interactive Entertainment
Izdošanas datums: 2023. gada 26. jūlijs
Izstrādātājs: Insomniac Games, Nixxes Software
Izdevējs: Sony Interactive Entertainment
Žanrs: Third-person shooter, adventure, platformer
Spēlētāju skaits: vienspēlētāju
Platformas: PlayStation 5, Microsoft Windows


 

Paldies GMR atbalstītājiem! 🤜🤛

Ikviens atbalstītājs parāda, ka ir vērts ieguldīt enerģiju un laiku, lai radītu kvalitatīvu gaming saturu latviešu valodā.

Arī Tu vari atbalstīt portālu, komūnu un tās izaugsmi! Atstāj vienreizēju Donation vai kļūsti par GMR Patronu pievienojoties Patreon atbalstītājiem!

 

GMR Zelta Patronas 🏆

Muskulis, esrolix, okie, Rouziys, Rlavins, Aiga


Pievienojies mūsu
Discord kanālam

Aicinu Tevi pievienoties Latvijas aktīvākajai un draudzīgākajai geimeru kopienai, kurā apspriežam visu saistīto ar videospēlēm un ne tikai!

Previous
Previous

GMR rallija čempionāta 2023 9.posms - Somija

Next
Next

GMR rallija čempionāta 2023 8.posms - Igaunija