Returnal - Apskats

blog-head-gmr.jpg

22. aprīlī dalījos ar pirmajiem iespaidiem par jauno Sony un Housemarque Playstation ekskluzīvu - Returnal. Jau rīt, 30. aprīli, ir oficiālā spēles relīzes diena, un Returnal varēs priecēt Playstation 5 spēlētājus visā pasaulē.

Ja neesi lasījis GmR.lv pirmos iespaidus par Returnal, vari to izdarīt šeit.

Ievads

3682138-returnal.jpg

Housemarque

Spēles izstrādātāji Housemarque videospēļu industrijā nav sveši un darbojās tajā jau vairāk kā 20 gadus, un jau iepriekš ir guvuši atzinību, veidojot spēles uz PC, konsolēm, kā arī handheld ierīcēm.

Studijas jaunākais veikums - Returnal ir trešās-personas psiholoģiskais šausmu shooteris, iepīts Roguelike žanrā, kur galvenais spēles tēls, Astro skauts Selene, cenšās pamosties no nebeidzamā murga uz planētas “Atropos”, uz kuras avarēja viņas kosmosa kuģis.

Spēles izziņošana

Viena lieta, ko videospēļu izstrādātāji mūsdienās bieži dara, ir priekšlaicīgi sāk reklamēt savas spēles, pat vairākus gadus pirms tās nonāk veikalu plauktos, tādā veidā radot spēlētājos iedrošinājumu jau laicīgi gaidīt spēli, un veikt priekšpasūtīšanu, tiklīdz tas ir pieejams. Housemarque ar Sony priekšgalā to nedarīja, par Returnal spēlētāji uzzināja salīdzinoši nesen - 2020. gada 11. jūnijā, kad Sony prezentēja Playstation 5 konsoli, un gaidāmās Playstation 5 spēles, kur Returnal treileris bija daļa no prezentēto spēļu videorullīša.

“Must have” spēle uz Playstation 5 konsoles

Pēc Returnal izziņošanas un neko daudz nezinot par pašu spēli, redzētais spēles treileris mani uzrunāja un es zināju - tiklīdz spēle būs pieejama pārdošanā, tad, agrāk vai vēlāk, gribēšu to iemēģināt pats.

Pēc nospēlētām vairākām stundām, es pilnīgi noteikti varu teikt - Returnal ir “must have” spēle Playstation 5 konsoles īpašniekiem.

Stāsts

returnal-screen-04.jpg

Spēlētājs iejutīsies Astro skauta Selenes lomā, kuras kosmosa kuģis avarē uz planētas “Atropos”.

Spēles stāsts un notikumi, kas noveda līdz Selenes kosmosa kuģa avarēšanai, ir miglā tīti, un, līdz ar spēles gaitu, Selene sāk atcerēties mazus fragmentus no savas pagātnes un notikumiem pirms katastrofas, kā arī, attiecībām ar savu meitu.

Spēlētājs bieži saskarsies ar Selenes atstātiem audio ierakstiem, kas dos lielāku ieskatu Selenes stāstā un novērojumus uz “Atropos” planētas, no tā, ko viņa ir piedzīvojusi, vai ar ko saskārusies.

Lai vairāk izzinātu spēles stāstu, spēle būs jāturpina arī pēc beigu titriem, kopā spēlei ir 3 cēlieni. Spēle beidzās līdz ar otro cēlienu, un, lai uzzinātu visus spēles un stāsta noslēpumus, Selene tālāk būs jāturpina savs murgainais piedzīvojums uz “Atropos” planētas.

Vērts piebilst, ka Housemarque lieliski izlēma pasniegt Returnal stāstu caur “maizes drupačiņām”, kas radīs vēlmi turpināt spēli arī pēc tās pabeigšanas.

Gameplay

ps5-returnal-header-1-scaled.jpg

Ja man būtu jāsalīdzina Returnal ar kādu no spēlem ko esmu spēlējis, tad pirmais, kas nāk prāta, ir Demon’s Souls. Par kļūdu pieļaušanu tiksi sodīts, sodīts tik stipri, ka nāksies vien smagi nopūsties un apdomāt: “Ko es varēju darīt citādāk, lai tas neatkārtotos un es beigtu mirt atkal un atkal”.

Tutorial režīms

Lai neradītu pārāk lielu apjukumu, spēles izstrādātāji ir ieviesuši lielisku spēles pamācības režīmu, kur, tiklīdz Selene sastopās ar līdz šim nezināmu priekšmetu, vai situāciju, pamācības režīms ar skaidrojošu tekstu un video palīdzēs saprast, kāds ir priekšmeta, vai konkrētās situācijas pielietojums praksē.

Ja gadījumā kāda no spēles pamācībām ir palaista garām, tad no spēles menu ir iespēja atkārtoti iziet cauri visām atklātajām pamācībām, un iepazīties ar spēles mehāniku un priekšmetiem, kā arī, citām vietām, par kurām spēles izstrādātāji vēlas pavēstīt un uzsvērt spēles laikā.

Mehānika

Spēles galvenais tēls Selene ir ātra un izveicīga. Mehānikas pamatā ir virkne iespējas, kā ātri skriet, izvairīties, lekt un izmantot ieročus.

Spēlētājs jau agrā spēles sākuma tiks iepazīstinats ar šaujamieroci un tā funkcijām. Visiem ieročiem ir divu veidu funkcijas, viena no tām ir parastā šaušana, kur uz Playstation 5 Dualsense kontroliera spēlētājs viegli iespiež L2 pogu, lai tēmētu un R2, lai šautu. Otra ieroča funkcija ir “spējas šāviens”, kur nospiežot līdz galam L2 pogu ierocis sāks uzlādēties un nospiežot R2 - izšaus ieroča “spējas šāvienu”. Spēlē nav iespējas pārlādēt ieroci, pēc aptveres iztukšošanas, ierocis pats atjaunos lodes, un tas pats attiecās arī uz “spējas šāvienu”, pēc tā izmantošanas, paies īss brīdis, līdz spēlētājs atkal to varēs izmantot.

Returnal ir pieejami vairāki ieroču veidi, kurus paceļot, tiks aizvietots esošais ierocis, līdz ar to, vienlaicīgi var izmantot tikai vienu ieroci.

Lai nebojātu iespaidu tiem, kas plāno spēlēt Returnal, tad tikai nedaudz pačukstēšu - līdz ar spēles stāstu, Selene atklās jaunas iespējas un jaunus gadžetus.

Inventārs

Kā jau minēju, tad Selenes inventārā būs viens ierocis, kuru spēles gaitā varēs uzlabot, vai aizvietot ar citu, bet spēlētājam nomirstot viss progress t.sk. ieroča, būs atkal 0.

Jauniem spēlētājiem apjukumu radīs spēles valūta, tāpēc nedaudz par to. Spēlē ir divu veidu valūtas un viena veida atslēga. Valūtas ir “Obelites” un “Ether”, bet “Atropian” ir atslēga.

  • Obelites ir mazas daļiņas, kas krīt no pretiniekiem, kad tie ir nogalināti, spēlētājs krāj šo valūtu, lai pēc tam par to varētu iegādāties Selenes uzlabojumus, kā piemēram 25% vairāk dzīvības, vai one-time use priekšmetus - tās pašas dzīvības, vai cita veida uzlabojumus, kurus spēle piedāvā.

  • Ether ir specifiska valūta, kuras iegūšanas iespējas būs retākas. Šo valūtu varēs atrast un savākt spēles līmeņu zonās. Konkrētajās, tam paredzētās vietās, ar Ether palīdzību varēs izveidot jaunu priekšmetu, kas uzlabos Selenes spējas.

  • Tāpat kā Ether, tad Atropian key arī varēs atrast un savākt spēles līmeņu zonās. Šo atslēgu varēs izmantot, lai atvērtu konkrētās, tām paredzētās, lādes. Lādes saturs var būt dažāds, sākot ar Selene spēju uzlabojumiem, ieročiem, vai one-time use priekšmetiem.

Ir vērts paturēt prātā, ja spēlētājs nomirs, tad visi priekšmeti ko izdevās atrast un izmantot, būs pazuduši un to progress būs jāsāk no 0.

Dualsense un Pulse 3D

Ir grūti nodot Playstation 5 Dualsense iespaidus rakstiski, bet Housemarque ir iegūldījuši daudz laika kontroliera pilnvērtīgā ieviešanā priekš Returnal.

Specifiskā L2 pogas izmantošana, lai ar ieroci varētu raidīt spēj-šāvienu, pults vibrācijas saskaroties ar dažādiem priekšmetiem, vai trieciena saņemšana, kad pretinieks trāpa spēlētājam ir tikai maza daļa no tā, ko spēlētāji varēs ievērot spēlējot Returnal.

Uz apskata veidošanu, lielāko daļu spēlēšanas es pavadīju austiņās. Es biju pārsteigts par to, ka sīkākās detaļas apkārtējā vidē, un precīzu pretinieka noteikšanu līmeņos es varēju balstīt praktiski tikai ar dzirdes palīdzību. Lai pilnībā varētu iegrimt Returnal pasaulē, es noteikti iesaku spēlēt ar austiņam.

Trofejas

returnal-preview-feature-2.jpg

Spēlē, neskaitot platīna, ir 30 trofejas: 7 zelta, 5 sudraba un 18 bronzas.

Liela daļa iegūstamo trofeju ir saistītas ar spēles stāstu. Par katru uzveikto bosu (kopā 5) pienāksies trofeja, par cik, spēlē nav grūtības pakāpes izvēlnes, tad ir jārēķinās, ka atvieglot spēlēšanu nevarēs.

Viss grūtākais un laikietilpīgākais process būs iegūt 6 zelta trofejas. Šīs trofejas paredz, ka visas Biomes (“Atropos” planētas lokācijas) ir izietas uz 100%.

Tas nozīmē, ka jāatrod ir visi Selenes audio ieraksti, un Xenoglyph tulkojumi konkrētajā planētas zonā. Spēle ir Roguelike un tā visu laiku mainās, tas nozīmē, lai atrastu trūkstošos collectibles būs vairākas reizes jānomirst, lai planēta pamainās un ir iespēja atklāt zonu, kurā līdz šim neesi bijis.

Nav tādu trofeju, kuras laicīgi iesaku paturēt prātā, jo spēles specifiskais žanrs un līmeņu pārspēlēšana, ļauj spēlētājam izpētīt spēli no jauna, ar citām iespējām, līdz ar to - spēlē nav nevienas trofejas, kuru var palaist garām.

 

8/10

Platīna grūtības
pakāpe

1

Vajadzīgais
izspēlēšanas reižu skaits

50-100+

Aptuvenais stundu skaits līdz platīnam

 

Kopsavilkums

Uzsverot visu augstāk minēto, jaunais Housemarque veikums - Returnal ir lieliska spēle. Spēles laikā (pēc spēle pavadītām vairāk kā 25+ stundām) es nesaskāros ne ar vienu bugu, vai neparedzētu problēmu. Spēle ir grūta, un miršana spēlē ir daļa no šī žanra, bet gandarījumu sagādā tas, ka beidzot tiec tālāk par vietu, kur līdz šim biji iestrēdzis.

Returnal sākums var šķist lēns, kamēr apgūsti spēles mehāniku, inventāru un priekšmetus, kurus izmantot, vai neizmantot Selenes spēju uzlabošanai, bet tiklīdz sāc apgūt lietas, ko labāk darīt un nedarīt, un kādu ieroci izmantot - laba laika pavadīšana būs garantēta.

Gala vērtējums

Es nēesmu Soul’s like spēļu fans, un šī ir mana pirmā saskaršanās ar Roguelike žanru spēli, bet Returnal manī radīja atkarību. Spēle nav domāta visiem, un tā tiešām reizēm likās pārāk grūta, bet neskatoties uz to, es nevarēju nolikt Dualsense kontrolieri malā, kamēr nebiju ticis spēlē tālāk par iepriekšējo vietu, kur nomiru.

Spēles miglā tītais stāsts, mehānika, pretinieki, lieliska Dualsense un Pulse 3D implementācija, padara Returnal unikālu un tas pilnīgi noteikti iederās Playstation 5 ekskluzīvo spēļu sarakstā, līdz ar to, mans gala vērtējums ir 🔥 Platīns!

 

🔥 Platīns

Izcila spēle! Ņem ciet un meties iekšā lieki nekavējoties!

⁉️ Raksta jautājums

Kādas ir Tavas attiecības ar Soul’s like spēlēm?


Zemāk, komentāru sadaļā, dalies ar savām pārdomām par Returnal, vai pievienojies mūsu draudzīgajā forumā, kur apspriežam visu saistītu ar videospēlēm un ne tikai!

Lielu paldies sakām PlayStation Latvija par spēles koda sagādāšanu un iespēju izveidot apskatu par nākamo Sony Playstation 5 ekskluzīvu, kā arī - Returnal Playstation 5 fizisko kopiju vari iegādāties pie mūsu draugiem psx.lv

Patika? Sniedz papildus motivācijas devu un palīdzi attīstīt un uzturēt portālu! 🤜🤛

Atbalstīt
Previous
Previous

“Spēles kuras vērts iečekot” Maijs, 2021. gads

Next
Next

Returnal - pirmie iespaidi, viedoklis, komentārs