Kas lācītim vēderā - SnowRunner un tās trešās sezonas DLC

blog-head-gmr-2.jpg

SnowRunner spēle mani ļoti "ievilka" un visas tās pamatmisijas un papilduzdevumus jau sen kā esmu izpildījis.

Zināju, ka spēlei ir paredzētas četras sezonas ar papildinājumiem (DLC). Sākumā domāju, ka pagaidīšu līdz iznāk noslēdzošā sezona, lai varētu visas izspēlēt ar vienu piegājienu un pēc kārtas, bet tad ieraudzīju trešās sezonas treileri, kurā parādījās meža tehnika.

Tas man atsauca atmiņā pamatskolas laikus, kad skolas brīvlaikos gāju mežā piepelnīties. Tāpēc arī uzreiz sāku ar trešo sezonu, pirmo un otro izlaižot. 🙂 

Raksta sākumā aprakstīšu, kas iekļauts trešās sezonas papildinājumā un raksta beigās padalīšos ar to, ko gaidīt no pašas SnowRunner spēles ja to vēl neesi spēlējis.

Pirms meties dziļāk rakstā noskaties trešās sezonas treileri… 👇

Ko sagaidīt no trešās sezonas DLC?

Trešajā sezonā klāt nākušas divas jaunas kartes Viskonsīnā, ASV un tās ir kļuvušas lielākas. Papildinājs sevī iekļaus arī jaunas misijas, kā piemēram, kokmateriālu izvešanu no meža, dzelzceļa sliežu remontu un lokomatīves transportēšanu, kas prasīs izmantot smagāku tehniku.

Nebijusi lieta būs arī elektrības ražošanas ģeneratori, kuri darbojas ar degvielu un tie būs paredzēti jauno uzdevumu veikšanai.

Papildus jaunajām lokācijām un misijām, DLC dos Tev trīs jaunās smagās automašīnas:

  • BOAR 45318

  • International Paystar Twin Steer

  • Pacific P512 PF

Īpaši gribu atzīmēt, ka spēles veidotāji šo DLC ir padarījuši vēl sarežģītāku un reālāku ar to, ka noliktavā ne vienmēr var paņemt vajadzīgo kravu.

Ja noliktavā nebūs nepieciešamie materiāli kravas izveidei, vajadzēs paņemt elektrības ģeneratoru un aizvest to uz konkrēto materiālu ražotni, pieslēgt ražotni pie elektrības un saražot nepieciešamos izejmateriālus pamatkravas izveidei tādejādi iegūstot materiālus pamatmisijas uzdevumam.

Sarežģījumus rada arī elektrības ģeneratori, kuri tērē degvielu, kas nozīmē, ka šī degviela būs jāpiegādā.

Ko piedāvā pats SnowRunner

Ja esi spēlējis spēli, tad tālāk rakstītais Tev nebūs nekāds pārsteigums, jo aprakstīšu, ko no tās sagaidīt.

Vizuālais noformējums, kas aizrauj

SnowRunner vizuāli izskatās ļoti krāšņi. Diena mainās pret nakti un braucot naktī smagajā mašīnā ar ieslēgtām gaismām, sajūtas ir tādas, ka tiešām brauktu pa meža tumšajiem bezceļiem.

Spēles izstrādātāji nav aizmirsuši arī par sīkajām niansēm. Apskatot mašīnu tuvplānā, esmu pārsteigts, cik nopietni piestrādāts pie sīkajām un smalkajām detaļām, kuras varētu likties nebūtiskas, bet tomēr viņas ir un tas piedod reālismu.

Piemēram, var redzēt kā griežas kardāns vai uzliekot papildu lukturus, tā nav tikai vizuāla dekorācija, bet tie tiešām pilda savu funkciju un braukšana tumsā kļūst pārredzamāka.

Pārsitot mašīnas riepu, tas nav tikai spēlē redzams defekts, bet tas ļoti atsaucas uz mašīnu vadāmību.

Audio, kas atdzīvina spēles pasauli

Braucot cauri ciematam, var dzirdēt, kā fonā rej suņi vai kādas mājas pagalmā skan mūzika. Iebraucot noliktavā paņemt vai izkraut kravu, es dzirdu apkārtējo rosību un man tas neliek justies vienam. Tas rada reālas sajūtas, ka esmu iebraucis apdzīvotā vietā, ka piedalos šo iedzīvotāju ikdienā un esmu daļa no tās. 

Reālākā fizika braukšanas videospēlē? 🧐

Gribu atzīmēt, ka spēles fizika liek justies, kā īstam smagās automašīnas vadītājam vai ceļamkrāna operatoram. Ceļa seguma nepilnības, dubļi, akmeņi rada sarežģījumus, gluži kā braucot pa Latvijas lauku neceļiem.

Lai nokļūtu no punkta A uz galamērķiem, ne vienmēr spēle dod iespēju braukt pa ceļu. Reizēm nāksies pārvarēt šķēršļus. Piemēram, mazu upīti, kurā jutīsi straumes ietekmi uz automašīnu. Var gadīties, ka straume apgāž mašīnu un ir jādomā, kā panākt, lai ūdens straume tik ļoti neietekmētu auto līdzsvaru.

Ietekme uz auto vadāmību jūtama arī paņemot piekabi. Nāksies ievērot auto gabarītus un uzkraujot kravas vienības, svara izmaiņas ietekmē ne tikai auto vadāmību, bet arī spēju izbraukt dažādus ceļa segumus un degvielas patēriņu. Gluži kā reālajā dzīvē!

Tādēļ plānojot maršrutu vajag visu rūpīgi izvērtēt un izplānot, lai, piemēram, uzdevuma laikā nebeigtos degviela, pretējā gadījumā būs jādodas uz garāžu un jāpaņem cits auto, uz kura uzlikt degvielas cisternu un tad to sev piegādāt.

Elementi, kas padziļina un uzlabo pieredzi

Katrai mašīnai var mainīt transmisiju, piekari, motoru, kas ietekmē auto vadāmību un spēju pārvarēt šķēršļus. Varēsi, piemēram, uzlikt motoram uzlabotu motora gaisa uztvērēju, kas spēlē ļauj iebraukt dziļākā ūdens tilpnē, šērsot to ar mazāku risku dabūt motora defektu.

Reālismu spēlei piedod arī tas, ka atkarībā no ceļa apstākļiem ir jāmaina riepas un reizēm spēle prasīs mainīt arī automašīnu, lai veiktu kādu konkrētu ceļa posmu.

Piemēram, spēle brīžiem ieved tādā bezceļa posmā, kurā mašīna iestieg, iebuksē vai nogrimst un būsi spiests, atstāt savu auto ar visu kravu un doties uz garāžu pakaļ citai smagākai tehnikai, lai to izvilktu.

Vēl SnowRunner var sastapt uzdevumus, kuros kravu nevar paņemt noliktavā, bet to vajag izcelt, piemēram, no kādas gravas. Tad nāksies iejusties ceļamkrāna operatora lomā. Super tas, ka ir iespējams pilnvērtīgi vadīt ceļamkrānu ar visu fizikas likumu ietekmi uz procesu.

snowrunner1.jpg

Co-op režīms, kas spēli padara vēl interesantāku

Spēles procesu interesantāku padara tas, ka uz ceļa Tu vari spēlēt kopā ar draugu un viens otram varēsiet palīdzēt, piemēram, dalīties ar degvielu vai izvilkt no grāvja ja pamanīsies iestigt.

Co-op var spēlēt līdz četriem cilvēkiem un šos spēles uzdevumus tādejādi var paveikt ātrāk, jo ar vienu piegādes reizi iespējams atvest vairāk materiālus.

Atsevišķu paldies vēlos pateikt foruma biedram ZZZ100 par izpalīdzību spēlējot co-op. 🙂

SnowRunner Tu esi sava stāsta veidotājs

SnowRunner īsti nav stāsta, jo visa spēle balstās uz pārvietošanos no punkta A uz punktu B. Ir reizes, kad vienu maršrutu vajag veikt līdz pat 10 reizēm un daudzu km garumā, bet vēlos atzīmēt, ka spēles veidotājiem, to ir izdevies pasniegt tā, ka tas spēj aizraut un noturēt spēlē pat simtiem stundu.

Braucot vienu un to pašu maršrutu, vairākas reizes, katra no tām var būt savādāka, jo kravas smagums un gabarīti var ietekmēt to cik grūti vai viegli būs veikt konkrēto posmu, kurš reizes desmit jau izbraukts.

Nobeigumā

Vēlos pateikt, ka biju sajūsmā par katru spēlē pavadīto stundu. SnowRunner spēja mani aizraut uz visiem 150% un neskatoties uz 200+ spēlē pavadītām stundām, vēl joprojām ir vakari, kad vēlos mierīgi un netraucēti iegrimt meža biezokņos, cīnīties ar bezceļiem un domāt, kā šoreiz varēšu piegādāt kravu.

Tuvākajā laikā plānoju arī izpildīt pirmās un otrās sezonas papildinājumus un, protams, gaidu noslēdzošo ceturto sezonu, jo spēļu veidotāji sola kaut ko grandiozu un vēl neredzētu.

Kā ir ar Tevi - jau esi spēlējis SnowRunner? Kādi ir Tavi iespaidi par jauno sezonu vai pašu spēli?

Patika? Pasaki
paldies un atbalststi! 🍪

Pateikt paldies!
Previous
Previous

Little Nightmares II - iespaidi, viedoklis, vērtējums

Next
Next

Borderlands - kā filma uz lielā ekrāna?