GmR.lv - Latvijas geimeru portāls

View Original

Triangle Strategy apskats - politisks RPG

Domājams, jebkurš cilvēks, kuram rūp brīvība un individuālisms, kurš ir atmetis jaunības ideālismu, agri vai vēlu saprot, ka vairums sabiedrības to vien vēlas kā pakļauties. Vidējais iedzīvotājs negrib uzņemties atbildību par sevi, tic muļķīgām idejām par vienlīdzību un viegli padodas komforta labad. Skumji arī atzīt: neviena kārtība nevar pastāvēt bez pakalpīgās pelēkās masas. Ja interesē iet pretējo ceļu un iejusties vadoņa ādā, Triangle Strategy (turpmāk – TS) jums varētu būt ļoti saistoša.

Trīs valstis, trīs pārliecības

Pēc nosaukuma jau ir skaidrs, ka runa ir par stratēģijas spēli, bet kas tas par trijstūri? Pirmajā brīdī domātu, ka tas atsaucas uz kādu ieroču kārtību, kur vieni ir stiprāki par otriem, bet vājāki par trešajiem Fire Emblem stilā. Galu galā TS arī ir taktiskā lomu spēle, tomēr nekā tamlīdzīga šeit nav. Stāsts ir par trim viduslaiku valstīm, kas katra atbild par savu ietekmes sfēru Norzēlijas kontinentā – ūdensceļi, dzelzs un sāls. Diemžēl 30 gadus miera drīz izjauc savstarpēja cīņa par resursiem, un kara iznākums ir spēlētāja ziņā.

TS stāsts pirmajā reizē ir izejams 40–50 stundās atkarībā no tā, cik ātri un cik daudz lasāt, cik viegli tiekat galā ar cīņām. Pa pasauli brīvi skraidīt nav iespējams, izņemot izpētes daļas līmeņos, kas parasti ir tie paši karalauki. Tiek dota Norzēlijas karte ar sarkaniem un zaļiem apļiem. Otrie nav obligāti – tie sniedz papildu sižetisko informāciju. Kā paši pārliecināsieties, izmēģinot TS demo versiju, teksta ir ļoti daudz – pat pārāk daudz –, paiet vairāk laika lasot, nekā piedaloties konfliktos. Par laimi, sižets ir intelektuāls un politiskās intrigas padara to ļoti aizraujošu. Varētu gan būt īsāks.

Lords Serenoa ir žanram tipisks galvenais varonis – universālais kareivis ar zobenu, kurš uzbrūk tuvcīņā un pārāk viegli nemirst. Atbalstošie arī atbilst RPG standartiem, piemēram, komandā ir dziedniece, aizstāvis ar vairogu, burve, lokšāvēja utt. Savukārt to, kādi papildu cīnītāji nonāks mūsu rīcībā, nosaka “Trijstūra stratēģijas” otra lielā lieta – pārliecību sistēma. Atkarībā no dialogu izvēlēm un rīcības tiek pieskaitīti (bet nekur uzrādīti) punkti trīs kategorijās. Tās ir “morāle”, “lietderība” un “brīvība”.

Neskaitot sižeta gaitā iepazītos tēlus, trijstūra sistēma ietekmē brīžus stāstā, kad ir jāizdara nopietnas izvēles. Šajos momentos ir divi vai trīs rīcības varianti, par ko balsot un ko katru pārstāv atšķirīgi atbalstošie tēli. Serenoa tad ir iespēja, katru individuāli uzrunājot, ietekmēt varoņus par labu kādam lēmumam. Vai viņam tas izdosies, ir atkarīgs no izvēlēm dialogos un pārliecības. Proti, pat īstie vārdi nemainīs biedra nostāju, ja Serenoa, piemēram, nebūs bijis gana “morāls”.

Demokrātiskā sistēma ir veiksmīgi izdevies veids, kā spēlētājam likt saprast vadoņa/autoritātes pienākumus un problēmu nopietnību, jo lēmumi skar lielu cilvēku apjomu. Galvenokārt balsošanas daļās ir darīšana ar neapskaužamām situācijām, kurām jāizvēlas vismazāk sliktais risinājums. Izvēles nosaka, kurus konfliktus un stāsta atzarojumus redzēsim, bet beigās tāpat ved pie tiem pašiem trim nobeigumiem (un viena ideālā, ja izpildām visus tā nosacījumus). Lai cik arī atsvaidzinoša nebūtu pārliecību sistēma, cīnīšanās tāpat kā pamata varoņi ir vairāk vai mazāk žanra standarts.

Ierastā kārtība

Darbība risinās gājienos un rūtiņās. Kad pienāk kārta kādam komandas biedram, ar viņu var pārvietoties pa karti un lietot paņēmienus. Standarta tuvcīņas uzbrukumam ar zobenu distance ir viena rūtiņa, tāpēc ir jānostājas blakus pretiniekam, lai iesistu, kamēr ar maģiju vai bultām var trāpīt no lielāka attāluma. Kad komanda izpildīta vai vienība ir pārvietojusies, gājiens jābeidz, jānopozicionē varonis vēlamajā virzienā (ieteicams nepagriezt ar muguru pret ienaidnieku, tādējādi garantējot kritisko sitienu), dodot kārtu nākamajam rindā.

TS spēles process ir visai niansēts. Piemēram, ir iespējams ielenkt ienaidnieku, ļaujot biedram uzbrukt ārpus gājiena, ja viņš atrodas pretējā pusē, atsevišķus lauciņus var aizdedzināt vai sasaldēt, ir laba doma sist no augstākas vietas lielākai iespējai trāpīt. Domāju, ka stratēģijas RPG fani būs apmierināti ar TS piedāvātajām taktiskajām iespējām, pieņemot, ka negaida nekādas inovācijas.

Spēlei var šur tur piesieties. Pirmā lieta ir kamera. Pēc noklusējuma TS piedāvā izometrisku skatu līdzīgu žanra vectētiņam Final Fantasy Tactics ar 3D grafiku Bieži ir pašam ar labo analogo sviru jāmeklē leņķis, no kura var saprast, kas notiek. Tad vēl ieteicamie varoņu līmeņi cīņām. Pastāvīgi biju zem rekomendācijas, jo nepildīju neobligātās kaujas, kas pieejamas nometnē. Standarta grūtības pakāpē TS mani bieži atspārdīja, kaut arī neesmu nekāds žanra jaunpienācējs. Netiek piedāvātas plašas iespējas, kā “graindot” pieredzes punktus.

Vēl viena lieta, kas nepatika, ir MP jeb maģijas punktu trūkums. To vietā ir vienības TP, kas pieaug pa vienai katra gājiena sākumā. Tā kā parasti viena burvestība magiem patērē divus punktus, ir gājieni, kad viņi ir pilnīgi bezjēdzīgi, jo to fiziskais uzbrukums nekam neder, bet tālu aizskriet arī nespēj, līdz ar to ienaidniekiem ir viegls mērķis, ko viņi nekaunas dauzīt. Citādi cīnītāju veidi šķiet labi sabalansēti.

Noslēgumā jāpiemin TS grafika. Spēli ir radījuši cilvēki, kuri piedalījās Bravely Default un Octopath Traveller izstrādē, kas ir skaidri redzams savdabīgajā vizuālajā stilā. Tas atdarina 16 un 32 bitu ēras zemās izšķirtspējas grafiku, varoņiem ir lietoti spraiti, taču var brīvi pārvietot kameru un visu attēlo moderns dzinējs (Unreal Engine 4). Izskatās pēc skaistas divdimensiju pirmās PlayStation spēles, kas salietojusies steroīdus. Patīk.

Kopsavilkums

Kopumā Triangle Strategy ir taktiskā RPG ar aizraujošu politisku sižetu, saistošu trijstūra sistēmu un oriģinālu grafisko stilu. Spēles process gan ir pierasts un nepiedāvā neko iepriekš neredzētu, turklāt tas ir otrajā vietā aiz stāsta. Vairāk lasām nekā kaujamies.

Gala vērtējums

Ja jums sižets ir svarīgāks par spēles procesu, visticamāk, šī taktiskā Switch spēle ļoti patiks.

🏆 Zelts

Laba spēle! Ir vērts nopirkt un izspēlēt.

Izdošanas datums: 04.03.2022.
Izstrādātāji: Square Enix, Artdink
Izdevējs: Nintendo
Žanrs: Tactical Role Playing
Spēlētāju skaits: 1
Platforma: Switch
Par apskata kodu paldies: Bergsala

Raksta jautājums ⁉️

Kas ir jūsu iecienītākā stratēģijas lomu spēle? Tā pati vecā labā FF Tactics?
Aicinu zemāk, komentāru sadaļā, atbildēt uz raksta jautājumu vai padalīties ar savām pārdomām par apskatā redzēto!

Patika saturs? 🤔

See this donate button in the original post

Pievienojies GMR komūnai un Discord kanālam

Aicinu Tevi pievienoties Latvijas aktīvākajai un draudzīgākajai geimeru kopienai, kurā apspriežam visu saistīto ar videospēlēm un ne tikai!

Reģistrēties GMR forumā

See this content in the original post

Iegādājies spēli ar 2€ atlaidi pie mūsu draugiem no videogames.lv

Veic pasūtījumu, piezīmēs ieraksti kodu GMRLV un gaidi, kad ar Tevi sazināsies!