Until Dawn (2024) apskats - izdzīvot līdz rītam
Iesākumā - paldies draugiem no Sony Playstation Latvija par spēles koda sagādāšanu, lai varam Tev izveidot apskatu!
Ievads
Until Dawn (2024) ir rimeiks reiz ļoti populārai šausmu spēlei, kas sākotnēji iznāca 2015. gadā. Orģinālo spēli izstrādāja Supermassive Games, bet jaunāko versiju veidoja Ballistic Moon. Ņemot vērā, ka spēle tika pārbūvēta uz cita dziņa jeb Unreal Engine 5, tika pievienots jauns saturs un audio efekti, Until Dawn (2024) var uzskatīt par rimeiku.
Until Dawn Remake iznāca šī gada oktobra sākumā platformām PS5 un PC. Es apskatīju PS5 versiju.
Tāpat kā oriģinālā Tu seko astoņiem draugiem, kuri ir iestrēguši vientuļā kalnu mājā, kur viņiem jāizdzīvo šausmu pilna nakts. Tavi lēmumi spēles laikā ietekmē, kas izdzīvos un kas ne. Galvenais stāsts paliek nemainīgs, bet ir nelieli uzlabojumi gan stāstā, gan dažādās ainās.
Galvenās izmaiņas
Until Dawn ir pacelta izšķirtspēja uz aptuveni 1440p (iepriekšējo 1080p vietā uz PS4), un tā strādā ar 30 kadriem sekundē. Taču nav iespējams izvēlēties performance vai quality režīmu. Dinamiskās ainās kadru skaits jūtami lēkā uz augšu un leju. Taču kinematogrāfiskās ainās kadru skaits ir stabili ap 30 sekundē. Spēle saglabājusi kinematogrāfisko izskatu ar horizontālām līnijām ekrāna augšā un apakšā. Attēla kvalitāte ir asa, un krāsas ir dzidras. Jūtams, ka melnā krāsa ir melna, nevis pelēcīga kā orģinālā. Until Dawn ir uzlaboti gaismas efekti, un spēle ir kļuvusi gaišāka.
Seju animācija un vadība
Runājot par seju animāciju, dažiem tēliem tā var šķist pabriesmīga, kā doktoram Hillam vai Džesikai. Piemēram, doktors Hills izskatās nedabīgs atšķirībā no vecās labās Until Dawn, kurā viņš šķita pat ļoti dzīvīgs un nesamākslots. Taču daudzu varoņu, kā Maikla, Semas vai Emīlijas, sejas animācija izskatās pat ļoti labi un dabīgi iedzīvināta. Džoša attēlotā aktiera Rami Maleka tēls izskatās perfekti. Tādējādi seju animācijas ir ļoti atkarīgas no tēla.
Izmaiņas ir ieviestas kameras leņķos, kas oriģinālā daudzās vietās piedāvāja skatu no malas. Savukārt uzlabotajā versijā skatu leņķis ir vairāk no trešās personas skatu punkta gluži kā Resident Evil 4.
No uzlabojumiem, kas prasītos, ir galveno varoņu vadība, kas vēl aizvien ir nedaudz kokaina un varēja būt plūstošāka, ir aizķeršanās šur un tur. Taču tas nav tik kritiski, jo kopumā vadība ir apmierinoša, ļaujot pietiekami labi izbaudīt spēli. Varoņu vadība ir lēna – nevar iet ātrāk, pat ja vēlies. Tas, protams, ir nedaudz kaitinoši, izņemot iestudētās dinamiskās ainās ar bēgšanu vai skriešanu.
Interaktīvie un audiovizuālie uzlabojumi
Interaktīvās epizodes strādā pat ļoti labi. Atbilstoši reaģē maģiskais DualSense kontrolieris ar vibrāciju un attiecīgu LED gaismu nokrāsu. Lapu šķiršana un objektu aplūkošana darbojas labi. Man patika vietas, kur slēpšanās epizodēs nedrīkst kustināt pulti. Tajās ir jūtama spriedze. Ja gadījumā spēlētājam nav oriģinālais DualSense, tad mehāniku Don't Move var aizvietot ar opciju Stay Calm uzstādījumos. Tas galvenokārt domāts PC spēlētājiem, kam nav PS5 kontroliera.
Oriģinālu spēlēju angļu valodā, taču šoreiz izvēlējos pamainīt pieredzi un spēli izgāju ieskaņotu krievu valodā. Tēli gan krievu, gan angļu valodā ir ierunāti lieliski. Var just balss aktieru atdevi. Until Dawn rimeika izstrādāji ir atstājuši ierunātās balsis nemainīgas. Būtībā no audiovizuālā skatu punkta Until Dawn nav piedzīvojusi dramatiskas izmaiņas, bet tā ir prātīgi piekoriģēta.
Tauriņa efekts
Tauriņa efekts ir teorija, kas skaidro, kā mazs notikums var izraisīt lielas sekas. Piemēram, tauriņa spārnu vēziens var netieši veicināt vētru otrā pasaules malā. Šī ideja tiek izmantota, lai parādītu, cik saistīti ir dažādi procesi dabā un cilvēku dzīvē. Spēlē tauriņa efekta izvēlnes koks ir palicis nemainīgs. Rimeika izstrādāji nevēlējās pārveidot jau tā labi strādājošu formulu.
Spēles sižets ir nedaudz papildināts ar jaunām detaļām, piemēram, Emīlija pateicas Metam par somas atrašanu spēles sākumā sižeta ainā nevis atsevišķā spēlējamā daļā. Būtiski ir pārveidots prologs: šoreiz notikumi sākas divas stundas agrāk nekā oriģinālā. Tāpat arī rimeika epilogs ir papildināts ar jaunām scēnām. Izstrādāji netieši apstiprina iespējamo Until Dawn turpinājumu. No mazām lietām: dažās ainās ir pievienotas mijiedarbības starp varoņiem un papildināta varoņu atbildes reakcija, lai gūtu plašāku kontekstu.
Neliels platīna ceļvedis
Lai iegūtu platīna trofeju, ir nepieciešams iziet spēli divas reizes. Pirmo reizi tā, lai visi varoņi paliek dzīvi, otrajā reizē – lai visi aiziet bojā. Until Dawn ir desmit jaunas trofejas, kas nebija PS4 versijā, kā arī pievienotas papildu kolekcionēšanas trofejas.
Platīna trofejas grūtības pakāpe: 3/10
Aptuvenais laiks līdz platīnam: 15–20 stundas
Trofejas: 29 (1 platīna trofeja, 6 zelta, 9 sudraba, 13 bronzas)
Kolekcionējamo priekšmetu totēmu, kas atklāj iespējamos tauriņa efekta nākotnes notikumus, atrašanās vieta ir pilnībā izmainīta. Papildus pievienots jauns totēms Hunger. Totēmu atvēršana ir kā mini spēle: uzmanīgi jāgroza apkārt un jāatver, klausoties un vērojot priekšmeta nokrāsas maiņu uz melnu.
Piezīmēšu, ka ir viena kolekcionējamā trofeja It’s Shining. Lai to iegūtu, ir jāatrod desmit dažādi mijiedarbības priekšmeti, izejot spēli vienā piegājienā. Es atradu 9 no 10 kolekcionējamiem priekšmetiem, tas nozīmē, ka man atkal jāiziet stāsts no paša sākuma, lai iegūtu šo trofeju.
Citiem kolekcionējamajiem priekšmetiem var izmantot nodaļu izvēlni pēc spēles iziešanas, izglābjot visus varoņus no nāves, taču no tā brīža būs atkārtoti jāiziet visas nodaļas. Jāņem vērā, ka Until Dawn piedāvā tikai automātisko saglabāšanos, nav iespējams ierakstīt progresu manuāli.
Kopumā platīns ir samērā viegls, taču prasa iziet spēli vairākas reizes dažādos scenārijos un ir nepieciešams atrast visus 125 kolekcionējamos priekšmetus.
Kopsavilkums un gala vērtējums
Oriģinālā Until Dawn ir lieliska izdzīvošanas šausmu spēle. Manuprāt, tas ir labākais Supermassive darbs. Jaunais Until Dawn rimeiks piedāvā vizuālus un saturiskus uzlabojumus. Taču vai ar to pietiek, lai vēlreiz pirktu spēli par pilnu cenu 60–65 eiro vērtībā? Nestabilie 30 kadri sekundē padara šo jauninājumu grūti attaisnojamu, it īpaši, ja esi spēlējis oriģinālu uz PS4.
Es kā Until Dawn fans izbaudīju spēli, daudzās izvēles, kā arī beigu notikumus, ko jau biju piemirsis. Man personīgi patika vēlreiz iziet spēli labākā kvalitātē. Kopumā šausmu spēle ir atmosfēriska, taču gaišums un uzlabotie gaismas efekti padara to ne tik biedējošu. Until Dawn rekomendēju jaunpienācējiem, kas to nav spēlējuši iepriekš. Citādi jāapsver iegādāties ar lielu atlaidi.
Ja pēc apskata izlasīšanas vēlies iegādāties spēli, tad vari to iegūt par labu cenu un ātru piegādi no www.gameroom.lv
👍 Sudrabs
Ir OK! Pagaidi atlaidi vai pērc secondhand.
Raksta jautājums 🤔
Vai es spēlējis orģinālo Until Dawn (2015)? Kādas ir Tavas atmiņas par spēli?
Atbildi zemāk komentāru sadaļā…
Izdošanas datums: 2024. gada 4. oktobris
Izstrādātājs: Ballistic Moon
Izdevējs: Sony Interactive Entertainment
Žanrs: Survival Horror, Adventure, Exploration
Spēlētāju skaits: 1
Platformas: Playstation 5 un PC
Paldies GMR Mafijai! 🤜🤛
Ikviens Patreon biedrs un atbalstītājs parāda, ka ir vērts ieguldīt enerģiju un laiku, lai radītu kvalitatīvu gaming saturu latviešu valodā. Paldies!
GMR Platīna Biedri
MarexK
🍻
Vatafaks
🍻
MarexK 🍻 Vatafaks 🍻
GMR Zelta Biedri
Muskulis, esrolix, okie, Aiga
Pievienojies GMR
Discord kanālam
Pievienojies Latvijas aktīvākajai geimeru komūnai, kurā apspriežam visu saistīto ar gaming pasauli un ne tikai!
GMR Partneri 🤝
Geedie.lv
Pērc un pārdod! Latvijā radīts tirgus geimeriem, kolekcionāriem.
Gameroom.lv
Interneta veikals geimeriem!