GmR.lv - Latvijas geimeru portāls

View Original

Xenoblade Chronicles 3 apskats - citplanētiešu hronikas

No vietējiem GMR foruma Switch spēlētajiem tieši man tika tas gods apskatīt vienu no šī gada gaidītākajām spēlēm Nintendo konsolei – Xenoblade Chronicles 3.  Uzreiz pateikšu, ka neesmu spēlējis nevienu no iepriekšējām daļām, tādēļ šis apskats un mans viedoklis būs balstīts tikai un vienīgi uz trešās daļas iespaidiem.

Ne velti spēles nosaukumā figurē vārds “hronikas“. Šīs spēļu sērijas nosaukums jebkuram vidusmēra geimerim iedvesīs bijību, un es zināju, ka esmu sapinies ar daudzu desmitu stundu piedzīvojumu, kurā būs vajadzīgs ieguldīt pamatīgu daļu sava brīvā laika.

Mūžīgais konflikts

Xenoblade Chronicles 3 stāsta par divu savstarpēji naidīgu nāciju mūžīgo konfliktu, kurš tiek risināts karojot. Katra nācija sastāv no vairākām kolonijām, un katrai kolonijai ir savs Dzīvības pulkstenis, kuru var piepildīt tikai, nogalinot pretējās puses kareivjus. Tas nozīmē, ka, ja kolonija pārstātu cīnīties, tad tā vienkārši ietu bojā.

Katrs no kareivjiem tiek mākslīgi “izaudzēts”, un viņa dzīves ilgums nav lielāks par desmit gadiem pie noteikuma, ja kareivis kādā no kaujām neiet bojā, nemaz nesasniedzis 10 gadu vecumu. Tie daži laimīgie, kas nodzīvo līdz 10 gadu vecumam, iemanto milzīgu cieņu, un viņiem par godu tiek organizēta speciāla izvadīšanas ceremonija, tādā veidā godinot to ieguldījumu kolonijas attīstībā.

Tātad katra cīņa notiek par izdzīvošanu, kas abām nācijām ir ikdiena, un neviens neuzdrošinās apšaubīt pastāvošo lietu kārtību. Līdz vienai liktenīgajai dienai, kad sešu galveno varoņu dzīves izmainās un viņi nonāk agrāk nepieredzētā situācijā. Viņiem pirmo reizi dzīvē tiek dota izvēle.

Un es tur nedaudz augstāk nepārrakstījos: šai spēlē ir veseli 6 galvenie varoņi. Ne velti Xenoblade Chronicles 3 ir gara, jo ar tik daudz galvenajiem varoņiem savstarpējo problēmu netrūkst, līdz ar to arī dialogu un video ielaidumu skaits ir ļoti bagātīgs. Visu spēles laiku mēs vadām vienību, kura sastāv no šiem sešiem tēliem, un papildus mums arī pievienojas kāds no sastaptajiem otrā plāna personāžiem.

Pasaule, kuru ir vērts iepazīt

Xenoblades atvērtā pasaule neliek vilties ne ar tās milzīgo izmēru, ne arī ar dažādajiem skatiem, kur tuksnešus nomaina meži un mežus – kalni. Kas ir vēl svarīgāk, šī pasaule nav tukša. To apdzīvo visdažādākie radījumi, un ir arī vērts izpētīt katru klints malu, jo uz zemes mētājas gan ēdamas lietas, gan arī vienkārši suvenīri vai detaļas, kuras vēlāk var lietderīgi izmantot.

Visai bieži šādas lielas atvērtās pasaules spēles pārspīlē ar vides izpēti un spēlētājus tas novirza no pamatstāsta tik ļoti, ka beigās neviens jau vairs neatceras, kas iepriekš notika. Xenoblade izstrādātāji ir visai meistarīgi tikuši galā ar tā saucamo pacing jeb spēles ritmu. Nevienu brīdi man nelikās, ka nupat jau ir apriebies pētīt pasauli un gribu ātrāk progresēt spēles galvenajā stāstā.

Sižets tiek sadalīts mazākos mērķos, kuri neatrodas cits no cita vairāku stundu garumā. Apmēram šādi – nedaudz pastaigājam, cīnāmies ar kādu bariņu radību, izpētām pa labi, pa kresi, atrodam kaut ko interesantu un tad jau nemanot esam nonākuši līdz nākamajam video ielaidumam, kurš ļauj dziļāk izprast kāda galvenā varoņa motivāciju rīkoties tā vai citādi, un tai pašā laikā spēlētājam ir iespēja nedaudz atpūsties no pogu spiešanas. Pēc tam spēle vēl iepazīstina ar kādu jaunu mehānikas elementu, un atkal viss sākas no gala.

Spēles mehānikas pārbagātība

Par mehāniku runājot, spēlē sistēmu ir daudz, un es pat necentīšos tās uzskaitīt, bet pozitīvais moments ir, ka spēlētāju ar tām iepazīstina pakāpeniski. Pat pēc 30 nospēlētām stundām Xenoblade Chronicles 3 vēl nebija beigusi apmācīt un nācās apgūt kaut ko jaunu.

Cīņas spēlē notiek reālajā laikā, un nav iespējas uzspiest taktisko pauzi, lai dotu komandas citiem varoņiem. Svarīgs faktors ir tēla novietojums attiecībā pret pretinieku, jo atkarībā no izvēlētā tēla lomas (tank, DPS, healer), ir jāatrodas pareizajā pozīcijā, lai pēc iespējas efektīvāk pildītu savu lomu. Ja ir tāda vēlme, tad cīņas laikā var mainīt varoni, kuru kontrolējam, bet es gan ar to nenodarbojos, jo patīk spēlēt ar vienu klasi.

Xenoblade Chronicles 3 tēliem ir iespēja mainīt izvēlētās klases, un principā jebkurš tēls var uzņemties jebkuru no lomām, kas gan nenozīmē, ka visi ir vienlīdz efektīvi katrā no lomām. Tomēr izstrādātāji ir iekļāvuši spēlē mehānismu, ka tēlam ir vērts apgūt lomu, kurā viņš nav efektīvs, jo, sasniedzot konkrētu pieredzes līmeni, viņš var izmantot vienu no tās lomas spējām citā lomā. Līdz ar to spēlētājam ir iespēja variēt un optimizēt izvēlēto lomu ar papildu spējām no citām lomām.

Papildus tam katram spēles sākumā nav pieejamas visas lomas. Spēles gaitā satiekam īpašus personāžus un, ja palīdzam tiem, iegūstam iespēju izmantot viņu lomas. Līdz ar to pat pēc vairākiem desmitiem nospēlētu stundu varam atklāt kādu jaunu lomu ar interesantām spējām, kuras ir vērts apgūt, lai vēl vairāk uzlabotu savu pamatsastāvu vai varbūt vienkārši izmēģinātu kādas jaunas prasmes.

Muzikālais pavadījums un grafika

Kā jau daudzos JRPG, arī Xenoblade Chronicles 3 ir patīkams muzikālais pavadījums. Es gan varbūt neesmu pats objektīvākais vērtētājs, jo man kopumā vispār patīk japāņu RPG mūzika. Kaut kā viņiem vienmēr izdodas ar mūzikas palīdzību veiksmīgi papildināt spēli.

Grafiski spēle spēj izdot 1080p, kad konsole atrodas dokā, un 720p, kad spēlējam to rokas režīmā. Es visu laiku spēlēju rokas režīmā, un mani pilnībā apmierināja grafiskais noformējums, ņemot vērā konsoles un ekrāna izmērus. Salīdzināt ar iepriekšējo daļu nevaru, jo neesmu to spēlējis, bet, lasot citu cilvēku rakstīto, ir skaidrs, ka grafiskais noformējums ir tikai uzlabojies.

Kopsavilkums un gala vērtējums

Laiks apkopot domas.

Xenoblade Chronicles 3 ir aizraujoša spēle, un tā prot ievilkt savā plašajā pasaulē. Spēlētājam ir iespēja sekot līdzi galveno varoņu piedzīvojumiem un emocijām, kuru šajā hronikā ir pārpārēm. Spēle pieskaras nopietniem jautājumiem, un spēlējot neviļus pieķēru sevi pie domas, kā spēlē attēlotā situācija sasaucas arī ar reālo dzīvi.

Xenoblade faniem šī spēle noteikti ir obligāts pirkums, bet visiem pārējiem Switch īpašniekiem varu to tikai ieteikt, jo trešo daļu itin viegli var ierindot blakus tādām pazīstamām JRPG spēļu sērijām kā Dragon Quest, Final Fantasy vai Tales of … .

🏆 Zelts

Laba spēle! Ir vērts nopirkt un izspēlēt.

Apskatītā versija: Nintendo Switch
Izdošanas datums: 2022. gada 29. jūlijs
Izstrādātājs: Monolith Soft
Izdevējs: Nintendo
Žanrs: JRPG
Režīmi: vienspēlētāja
Platformas: Nintendo Switch

Raksta jautājums ⁉️

Vai esi spēlējis kādu no Xenoblade spēlēm?

Aicinu Tevi zemāk, komentāru sadaļā, atbildēt uz raksta jautājumu vai padalīties ar savām pārdomām par apskatā redzēto!


Pievienojies GMR komūnai un Discord kanālam

Aicinu Tevi pievienoties Latvijas aktīvākajai un draudzīgākajai geimeru kopienai, kurā apspriežam visu saistīto ar videospēlēm un ne tikai!

Reģistrēties GMR forumā

See this content in the original post

Paldies GMR atbalstītājiem! 🤜🤛

Ikviens atbalstītājs parāda, ka ir vērts ieguldīt enerģiju un laiku, lai radītu kvalitatīvu gaming saturu latviešu valodā.

Arī Tu vari atbalstīt portālu, komūnu un tās izaugsmi! Atstāj vienreizēju Donation vai kļūsti par GMR Patronu pievienojoties Patreon atbalstītājiem!

Īpašs paldies visām Zelta patronām 🏆

Niigami, Pikachuchu, -RX-, esrolix, okie, Rouziys, Treiguts, Atels20, Aiga, Sabur!