Kādēļ Cyberpunk 2077 ir labāka spēle par Horizon Forbidden West
Horizon Forbidden West iznāca 2022.gada 18. februārī un līdz šim spēle ir ieguvusi daudzu spēlētāju mīlestību un cieņu.
Metacritic spēli vērtē ar vērtējumu 88 un teju vai visi cilvēki no mūsu pašu GMR komūnas, kas šo spēli ir spēlējuši, arī izsakās ļoti pozitīvi.
Tomēr, katram cilvēkam ir savs viedoklis, gaume un cerības, kuras videospēlei ir jācenšas piepildīt un mana pieredze, diemžēl, ir savādāka.
Lai gan Forbidden West ir nenoliedzams uzlabojums daudzās jomās no Zero Dawn, priekš manis spēle bija tik vāja, ka šī bija viena no retajām spēlēm, kuras disku pārdevu pirms platīna iegūšanas. Tas man lika arī domāt, kur ir vaina? Kas tieši man nepatika? Šis jautājums tika ātri atbildēts, kad spēli sāku salīdzināt ar citām ARPG spēlēm, līdz nonācu pie secinājuma, ka pat Cyberpunk 2077, spēle, kas ir guvusi pasaules mēroga neslavu videospēļu tirgū, man release-day patika labāk!
Tad nu par šo arī mans viedoklis - kāpēc man Cyberpunk 2077 patika labāk par Horizon Forbidden West.
Salīdzinājums notiks četrās kategorijās, kuras izvēlējos balstoties uz to, kas man ir pats svarīgākais kvalitatīvā RPG.
1. Stāsts un spēlētāja ietekme uz to
Pats svarīgākais kvalitatīvā RPG, manuprāt, ir stāsts. Lai gan lielāko daļu spēles laika šādās spēlēs parasti pavadām cīnoties un izpētot pasauli, bez kvalitatīva stāsta tas nenozīmētu neko.
Šeit arī ir pirmā lieta, kas man Forbidden West salīdzinot ar Cyberpunk 2077 nepatika. Forbidden West stāsts man likās ļoti sekls, kas nesniedz gandrīz neko jaunu. Kārtējais scenārijs, kur Tu esi izredzētais, kam ir jāizglābj visa pasaule no iznīcības. Spēles sākums, atzīstami, bija interesants un mani aizrāva, jo likās, ka Guerrilla Games būs mācījušies no kļūdām pirmajā spēlē, bet spēles sākumam beidzoties, sapratu, ka tā pati vecā dziesma vien tiek dziedāta un spēli izejot nonācu pie secinājuma, ka Zero Dawn stāsts man tomēr patika vairāk.
Cyberpunk 2077 stāsts mani aizrāva dēļ tā cik tas ir personisks. Es nezinu kā jums, bet man vieglāk ir sevi iztēloties situācijā, kur es savāru pamatīgas ziepes un tagad par katru cenu ir jācenšas saglābt to, ko vēl var saglābt, nevis ka es esmu izredzētais ar pasaules glābšanas misiju. Cyberpunk 2077 stāsts balstās uz nevis pasaules izglābšanu, bet gan sevis paša glābšanu.
Runājot par spēlētāja ietekmi uz stāstu atceros, ka viena no lietām par kuru personīgi kritizēju Cyberpunk 2077 bija tas, ka spēle radīja ilūziju par to, ka spēlē esošajām izvēlēm ir ietekme uz stāstu. Tad tagad izspēlējot Forbidden West, tā vien gribas teikt, lai dod man kaut to ilūziju, jo viņa nerada pat to. Cyberpunk 2077 jau sākumā piedāvā trīs dažādus lifepaths, kuri sniedz dažādus veidus kā uzsākt spēli. Lai gan šim nebija liela ietekme uz spēles tālāko stāstu ārpus dialoga opcijām, tas tāpat radīja patīkamu kontroles sajūtu par to kāds personāžs esi tieši Tu. Cyberpunk 2077 sniedz arī iespēju uz dialogiem atbildēt ar atbildēm, kas pieejamas tikai ar konkrētiem līmeņiem, piemēram, spēkā vai intelektā. Tāpat spēle bieži piedāvāja iespēju atrisināt problēmas diplomātiski vai ar pamatīgu slaktiņu. Rezultāts varbūt galā daudzviet būs vienāds, bet tāpat jutos, ka lēmumu esmu pieņēmis tieši es.
Skatoties uz spēles beigām (spoileru nebūs!), šeit es izsaku Forbidden West vislielāko kritiku no savas puses. Spēlei ir vienas beigas. Fallout 3, RPG spēlei, kas iznāca 2008. gadā tās ir četras. Cyberpunk 2077 piedāvā sešas dažādas beigas un man zinot tās visas, varu teikt, ka katra no tām arī tiešām sniedz spēlētājam savādākas izjūtas par to kā spēle ir beigusies. Es uzskatu, ka spēlei, kas iznāk 2022. gadā būtu jādod kaut easter egg variantā iegūstamas opcionālas beigas. Tas radītu kaut mazāko sajūtu par to, ka Tu neesi spēlējis spēli, kurai gala iznākums būs vienāds neatkarīgi no tā ko Tu dari.
2. Cīņas
Cyberpunk 2077 cīņas bija viens no maniem mīļākajiem spēles elementiem. Varēju kaut teju vai teleportēties apkārt pa arēnu ar diviem mantis blades cērtot pretiniekus uz pusēm, kas sniedza ļoti patīkamu cīņas pieredzi. Spēle arī piedāvāja daudzus citus cīņu veidus ar kuriem to spēlēt, piemēram, man labs draugs spēli izspēlēja ar Netrunner build, kas ir hakeris, kurš noturot distanci spēj no iekšas aizdedzināt pretiniekus vai burtiski uzlauzt tiem smadzenes liekot nogalināt vienam otru.
Forbidden West cīņas bija nenoliedzami uzlabotas no Zero Dawn priekšteča, bet atskaitot Warrior build, kas balstās uz tuvcīņām, sajūta bija kā spēlējot to pašu Zero Dawn – skenē pretinieku, šauj atbilstošo bultu pa vājākajiem punktiem un atkarībā no izvēlētās grūtības pakāpes spēlei, varbūt arī izliec kādas lamatas. Tas man deva priekšstatu, ka lielākā daļa uzmanība bija atstāta tuvcīņu uzlabošanai, kas nenoliedzami arī tika izdarīts, bet tas nemaina faktu, ka viss pārējais radīja sajūtu, ka spēlēju DLC, nevis 69.99€ next-gen relīzi.
3. Kustomizācija
Forbidden West Tu spēlē kā Aloy un tur tu neko nepamainīsi. Personāža radīšana kā tāda nepastāv. Uzreiz saku, ka neuzskatu, ka tā būtu liela problēma, jo ir patiešām labi RPG, kas balstās uz šāda paša principa, bet šeit ir jūtams liels slinkums, jo atskaitot face paints, nekādu citu veidu kā personalizēt Aloy nav – pat frizūru nomainīt nevar.
Cyberpunk 2077 savukārt piedāvā V, kas ir šīs spēles galvenais varonis. Tu viņu vari modificēt cik vien vēlies, jo spēle sniedz Tev iespēju izvēlēties starp vīrieti un sievieti un modificēt to sākot no matu krāsas un beidzot ar… ģenetāliju izmēru.
Šī ir īstenībā ļoti viegla uzvara priekš Cyberpunk 2077, jo godīgi uz ātro domājot, nespēju pat atcerēties nevienu citu RPG spēli kuru būtu spēlējis, kas tik ļoti ierobežots tas kā galvenajam varonim ir jāizskatās un lieki teikt, ka neesmu šāda principa fans.
4. Personāža attīstība
Sākšu ar šo vārdu salikuma paskaidrošanu, jo iespējams ir cilvēki, kas nemaz nesapratīs, ko es domāju ar ‘’personāža attīstība’’ vai arī domās, ka runāju par leveling sistēmām vai ko tamlīdzīgu.
Šeit ar to es domāju veidu kā spēles galvenais varonis pielāgo savu pasaules uzskatu balstoties uz apkārt notiekošo un kā notikumi savstarpēji ietekmē viens otru.
Kvalitatīvi izstrādā personāža attīstība RPG spēlēs priekš manis ir fundamentāls elements, jo savādāk rodas sajūta, ka galvenajam varonim viss ir kā pīlei ūdens.
Nonākot pie salīdzinājuma, jau kādu laiku atpakaļ sūdzējos GMR biedriem par to, ka Aloy iekš Zero Dawn man likās pārāk viendimensionāla un ka vienalga kādi pavērsieni nebūtu, viņas raksturs īsti nemainās. Tad tagad varu teikt to, ka Zero Dawn esmu atvainošanos parādā, jo priekštecī personāža attīstība bija augstākā līmenī. Rupji izsakoties, Forbidden West tās nav vispār. Kā spēli sāc, tā spēli arī beidz.
Salīdzinot ar Cyberpunk 2077 scenārijs ir pilnīgi savādāks. Atturoties no pārāk dziļiem spoileriem, minēšu to, ka V ar kuru Tu sāc spēli ir pilnīgi cits V ar kuru Tu spēli pabeidz. Spēle man radīja sajūtu, ka galvenais varonis patiešām reaģē ar emocijām uz esošo situāciju un maina savu attieksmi un nostāju pret lietām laikam ejot.
Gala vārdi
Forbidden West nav slikta spēle un šī raksta iemesls pavisam noteikti nav quit having fun! variants. Ar šo viedokli es vienkārši vēlējos padalīties par to, ka Cyberpunk 2077 man radīja patīkamākas emocijas to spēlējot nekā Forbidden West un minēt galvenos iemeslus, kas noveda mani pie šāda slēdziena.
Šeit arī atkārtošos par to, ko minēju raksta sākumā. Cyberpunk 2077 spēlēju release-day visā viņa salauztajā būtībā (paveicās spēlēt uz PS5, kur problēmu salīdzinot previous-gen konsolēm bija maz), bet tagad jau kopš 15. februāra ir pieejams next-gen upgrade priekš jaunās paaudzes konsolēm, kas spēles īpašniekiem neko neizmaksās un ar šo pašu datumu tika arī palaists līdz šim lielākais spēles uzlabojums, patch 1.5. Šis jaunākais patch atrisināja ļoti lielu skaitu ar problēmām, kas skāra spēli. Cyberpunk 2077 ir iespējams bieži vien iegādāties pat zem 20€ un uzskatu, ka tas pavisam noteikti tagad nebūtu slikts pirkums.
Galā minēšu kaut ko acīmredzamu, ko bieži mēs aizmirstam – tas, ka Tev kāda spēle patīk, nenozīmē, ka tā spēle patiks visiem un tāpat arī ja kādu spēli uzskati par galīgu izgāšanos, varbūt kādam citam būs pilnīgi cits viedoklis.
Raksta jautājums ⁉️
Vai esi jau pamēģinājis jauno Cyberpunk 2077 patch 1.5 un kādas atsaukmes par to vari sniegt Tu?
Aicinu Tevi zemāk, komentāru sadaļā, atbildēt uz raksta jautājumu vai padalīties ar savām pārdomām par iespaidos redzēto!
Patika saturs? 🤔
Pievienojies GMR komūnai un Discord kanālam
Aicinu Tevi pievienoties Latvijas aktīvākajai un draudzīgākajai geimeru kopienai, kurā apspriežam visu saistīto ar videospēlēm un ne tikai!
Iegādājies spēles ar 2€ atlaidi pie mūsu draugiem no videogames.lv
Veic pasūtījumu, piezīmēs ieraksti kodu GMRLV un gaidi, kad ar Tevi sazināsies!